Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 29 mars 2010

Av Emelie - 29 mars 2010 17:43

Guro har lagt in bilder på sina kattungar från silverfontkullen, och jag tänkte inte vara sämre än att dela med mig av några nytagna bilder på Lucida. Lilla Lo är den duktiga fotografen. Guro: varsågod att använda!

      



Av Emelie - 29 mars 2010 13:00

  

Lucida går omkring och löper nu. Om hon bara hade varit äldre, så hade vi kunnat para henne! (Jag längtar efter kattungar...) Hon löper väldigt tätt, så det får bli p-piller för henne också. Frågan är bara när jag ska börja med pillren, för jag vet aldrig hel säkert att hon inte löper....


För övrigt är vi förkylda här igen, och jag märker att de ständiga förkylningarna är den största boven för mig när det gäller att skapa bättre vanor. När jag är förkyld så tränar jag inte, lägger mig senare på kvällarna, och äter mer sötsaker, för att jag känner mig så eländig. Är det normalt att ha virusinfektioner flera gånger i månaden? 


Sen har jag också kommit på att något jobb behöver jag inte, för jag har ju redan ett jobb! I mina arbetsuppgifter ingår:


  • att vara hemma och ta emot sotaren och tvättmaskinsinstallatören m fl.
  • att hämta Lilla Lo i skolan varje dag.
  • att laga middag på vardagarna.
  • att svara i telefon dagtid.
  • att rensa katternas sandlådor.
  • att vara hemma med Lilla Lo när hon är sjuk.
  • att hjälpa till med Lilla Los läxor.
  • att tvätta kläder dagtid.


Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards