Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Emelie - 26 mars 2010 23:56

  

Sitter och surfar på sibirkattungar och läääängtar. Det föds så många söta kissar runt om i Sverige och Norge och Danmark och Finland att man blir alldeles sjuk. Alla möjliga söta färger och former. Den här bilden visar Cleo vid 12 dagars ålder.


Fick rapport från Angelica att Jasper och Lisen hade parat sig en massa gånger sedan jag åkte, (sju gånger under kvällen bara), men att nu så hade Lisen tydligen börjat tröttna. I morgon åker jag därför och hämtar hem henne. Jag kommer att kolla om hon sover mer än vanligt eller kanske kräks mer. Det kan vara tecken på dräktighet. Om hennes tuttar är rosa om tre veckor så borde hon vara dräktig.


Som vanligt gör jag färdigt alla uppgifter på Pawpedskursen G2 samma dag, och även den här veckan har jag varit den mest aktiva i gruppuppgiften. Det är såååå spännande med den här veckans uppgift där man ska planera parningar mellan ett antal katter och ta hänsyn till deras utseende och temperament, samtidigt som man måste vara uppmärksam på en påhittad ärftlig sjukdom. Verkligen många olika variabler att räkna in, och många olika sätt att resonera. Tänk om det fanns något jobb där man fick skriva kattuppfödaruppgifter hela dagarna, då skulle jag klara det galant!   


Kanske därför som jag alltid har trivts så bra med att studera, för att jag gör uppgifterna snabbt och får mycket tid över till annat?  

Av Emelie - 26 mars 2010 17:42

Jag har sökt en kurs i hund- och kattetologi på Sveriges lantbruksuniversitet!!!

Av Emelie - 26 mars 2010 14:41

Divas matte skrev ett mail idag och berättade att de är sugna på att skaffa en kompis till Diva från den kommande kullen. Det vore förstås jättekul, men jag kan aldrig lova något, för man vet ju aldrig hur det går eller hur många kattungar det blir i kullen. Ibland kanske honan blir skendräktig och ibland dör kattungarna. Men vi hoppas förstås på en stor och frisk kull med ljuvliga Dieselbebbar!


Divas matte skriver vidare:


"I övrigt kan jag berätta att Diva mår utmärkt och njuter av att det börjar bli bra väder så att hon kan vara ute mycket. Vi har installerat en kattlucka till henne så hon kan även gå ut/in när vi är på jobbet/skolan. Den möjligheten verkar hon utnyttja till fullo för när vi sedan kommer hem är hon oerhört social och ofta ganska trött...
 
Hon fortsätter att växa och äter betydligt mer nu än innan hon steriliserades, men jag tror att hon gör av med det mesta på sina vandringar i skogen för hon verkar inte bli tjock."

Av Emelie - 26 mars 2010 09:07

  

Jasper och Lisen försöker para sig medan Angelica hejar på! Katter verkar inte störas av att vi människor är med och "hjälper till" när det behövs.


  

Så här blir det inga barn gjorda!



   

Inte så här heller!



   

Och inte så här!



   

Matte hjälper till.



  

Nu gick det bättre!



   

Efter förrättat värv ska det rullas...



   

...och tvättas! 

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards