Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Emelie - 3 mars 2010 18:55

Nu kan jag avslöja att vi har bokat tid för HCM-test för Lisen och Jasper i mitten av mars! Sedan är tanken att de ska paras så snart Lisen börjar löpa.   

Förväntade färger på kattungarna är bruntigré eller brunspotted med eller utan vitt. Trots att båda de blivande föräldrarna är brunmönstrade så är nyansen väldigt olika, som ni ser. Därför tror jag att kattungarnas färger kommer att variera mellan kolabrunt och svartbrunt. Troligen får kattungarna även lång, härlig päls med krage när de blir vuxna!


Jag kommer att ha lite nya "regler" för den här kullen:

  • Vi kommer inte att ta emot besök alls förrän kattungarna är 4-5 veckor gamla på grund av infektionsrisken.
  • Om någon kattunge verkar lovande för avel så kommer jag att hålla den under utvärdering tills jag har bestämt mig för om den ska vara tingningsbar för sällskap eller avel. Det kan innebära att vissa ungar i kullen är tingningsbara och andra inte, och att det kan ändra sig över tid.
  • Jag kommer att ha speciella besökstider under helgerna då alla som vill får komma och hälsa på kattungarna. Detta för att det är mest praktiskt för vår familj att samla ihop besöken.

Hoppas, hoppas att allt ska gå vägen!  

Av Emelie - 3 mars 2010 18:51

Katthemmet Kompis brann ner i december, och nu har folk varit snälla och skänkt en massa pengar för att bygga upp katthemmet igen. Över 300.000 kronor har man fått in! Så snart våren kommer ska katthemmet börja byggas upp igen. Det enda som oroar Marita och Sonny är att flera katter fortfarande saknas. De kan ha rymt, så de vädjar till alla som bor i närheten av Svalehult att hålla ögonen öppna.


Här kan du läsa den senaste artikeln om katthemmet.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards