Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Emelie - 13 februari 2010 22:31

  

Bild på mina två duktiga tjejer!

  

Dylan blir bedömd av domaren Lene från Danmark. I bakgrunden skymtar Lucida.

  

Lucida under färgbestämningen.


Apopå Lucida:


Domaren som skulle färgbestämma Lucida ansåg att hon var en mycket ljus silver, dock INTE shaded. Däremot kunde han inte upptäcka något vitt på henne, så numera är hon en ns 24. Fast sedan glömde de att lämna färgändringssedeln till mig, så jag får väl maila och be dem skicka den eller nåt...


Så här står det på bedömningssedeln:


"Type: Excellent broadness in female kitten.

Head: Ex. cheeks, ex chin, good profile.

Eyes: Ex. size and shape.

Ears: Ex. size + placed.

Coat: Ex. quality, ex colours.

Tail: Ex.

Condition: Super show condition.

General impression: Sweet darling   " (ja, domaren har ritat ett hjärta!)


Självklart var det även många av besökarna som föll för Lucida! En av dessa, som gärna ville ha en kattunge efter Lucida, frågade vad en kattunge ligger på. Jag trodde först att de menade vad katterna brukar sova på, men de ville förstås veta priset....  

Av Emelie - 13 februari 2010 16:40

Nu är utställningen över, och det känns väldigt skönt! Det är en stressande situation att ställa ut, det är inget att hymla om, och jag har väl inte världens starkaste nerver....


Både Lucida, Cornelia och Dylan fick jättefina bedömningar: det var massor av lovord och bara excellent, men det räckte inte hela vägen till nominering den här gången, tyvärr. Men Cornelia fick sitt första CAC och Lucida och Dylan fick var sina Ex 1. Katarina gjorde ett fantastiskt jobb som ambassadör för min uppfödning och hon gick runt och pratade med alla som om hon inte hade gjort annat i hela sitt liv! Tack Katarina!


Dylan och Lucida skötte sig exemplariskt, medan Cornelia var lite stressad av situationen, dock inte så att det påverkade helhetsintrycket.


Anna-Marias sibiriska katt Minjas Juvel Smaragda gick det väldigt bra för: hon blev bästa vuxna sibir!


Jag fick trevligt kattbloggsbesök också: både Margita och Tina kom förbi och pratade en stund!

  

Dylan Dynamic fotad av Tina.

  

Lucida fotad av Tina.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards