Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Emelie - 19 januari 2010 17:24

...om att det finns en lag i Sverige om att alla katter ska vara registrerade.


Jag har en dröm om att alla kattägare har så mycket kunskap, visdom och medkänsla att de kastrerar, vaccinerar och chipmärker sina katter så tidigt som möjligt i livet.


Jag har en dröm om att alla tamkatter i hela världen har ett kärleksfullt ställe att komma hem till.


Jag har en dröm om att människor på vår jord börjar förstå vilken värdefull varelse en katt är, och börjar behandla katter därefter.


(Nu har jag börjat fatta det där med att skriva om det man vill ha, eller hur?)  


  

Här är en bild på ljuvliga blåtigrerade kattungen Jasmine, som söker ett nytt hem. Hon bor för tillfället i Borås. Läs mer här.

Av Emelie - 19 januari 2010 16:42

Har insett att det där med "personal empowerment" (jag vet inte hur man ska översätta det till svenska?) är det som jag behöver lära mig att behärska för att kunna känna att jag kan skapa det jag vill i mitt liv och känna att jag inte är ett offer för omständigheterna (och att inspirera andra att göra samma sak).


På det området  är Abraham-Hicks en guldgruva att ösa ur. En annan viktig inspirationskälla är Gunnar, min coach. Han lever faktiskt det som jag skulle vilja leva: han jobbar för att det är kul. Egentligen är han pensionerad och behöver inte jobba, men man märker att han trivs med det han gör, och han sa till mig idag att när jag visualiserar ett jobb så ska jag utgå ifrån att det är ett jobb jag trivs med och tycker är roligt. Det var en aha-upplevelse för mig. Då insåg jag plötsligt att jag alltid har utgått ifrån att alla jobb är lika jobbiga och outhärdliga som de jobb jag har haft innan, bara för att jag är så van vid att få negativa associationer till allt som är jobbrelaterat. Så nu har jag skrivit en önskelista, där allt som jag vill ha i ett jobb finns med.


Abraham pratar alltid om att den viktigaste uppgiften vi har är att leva i samklang med våra drömmar, både i tanken och i känslan: helt enkelt att må så bra som vi skulle ha gjort om vi hade allt det där som vi vill ha. Då finns det ingenting som kan hindra oss från att få det vi vill ha. Men så fort vi fokuserar på det vi inte vill ha, ja då drar vi bara till oss mer av detta som vi försöker hålla ifrån oss. Tänk att det ska vara så svårt att lära sig! Jag trillar dit hela tiden och då får jag påminna mig själv gång på gång. En annan av mina svagheter är att jag fokuserar för mycket på vad andra tycker och deras negativitet, men genom att lyssna på Abraham-Hicks varje dag, så hoppas jag att jag så småningom ska börja lära mig hur man gör. För det är det som "self-empowerment" går ut på, och utan det så funkar ingenting. Inte för mig i alla fall. 

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards