Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Emelie - 14 januari 2010 22:48

Guro frågar: "Er det gratis å spille på king.com?"


Mitt svar: Ja, man kan spela helt gratis, men då får man vänta en tid mellan varje spel. Om man betalar en engångsavgift (jag tror det är 100 eller 200 kr) så får man spela obegränsat efter det och slipper väntetider. Det finns bland annat ett spel som heter  "Catcorner" som är rätt kul. I det spelet finns det snygga katter och jazzmusik. Ett annat spel heter "Pet rescue", men det är lite jobbigt, för om man inte hinner rädda djuren så dör de. Det finns massor av spel, alla är ganska enkla att lära sig, alltså passar de mig bra!

Av Emelie - 14 januari 2010 13:27

Nu var det länge sedan jag bloggade. (Länge för att vara mig i alla fall.) Har kommit på att jag ska lägga karriärfunderingarna på hyllan ett tag och bara göra sånt som jag gillar och mår bra av! Blir bara förvirrad av att försöka planera min framtid för närvarande, både när det gäller jobb och när det gäller min kattuppfödning. Därför ägnar jag mig numera åt:

  • TV-tittande.
  • Dataspelande på king.com.
  • Läsning av "ockulta läror" skrivna av författaren Drunvalo Melchizedek.
  • Korresponderande med en kvinna i England som håller kurser baserade på Drunvalos böcker. Kan hon komma till Sverige och hålla kurs?
  • Familjekonstellationer. Var på gratis föredrag igår och det var super!
  • Läser och lyssnar på Youtubeclips med Abraham-Hicks.
  • Hämtande av Loflickan på skolan och läsning av läsläxan.
  • Middagsfixande (efter bästa förmåga).  
  • Uppsättande av rivlappar för Kattkommando Syd på olika ställen där jag för tillfället befinner mig.

Apropå min inre konflikt om huruvida jag verkligen ska föda upp katter så har jag insett följande: Min tidigare utgångspunkt var att universum är begränsat på så sätt att det finns ett begränsat antal goda hem åt katter och om jag föder upp en katt så tar den katten en plats för någon bättre behövande hemlös katt.


Men tänk om det inte funkar så? Tänk om allting är något vi skapar med våra tankar? Tänk om det inte finns någon gräns för hur många bra kärleksfulla hem det kan finnas åt katter? Tänk om jag, när jag föder upp katter och älskar varje sekund, bidrar till att människors positiva erfarenheter av katter ökar, och att allt fler katter får det bra? Tänk om jag bara skapar mer lidande för katter om jag mår dåligt över att någon katt får lida eller tänker att det finns katter som det är synd om etc. Om jag också börjar må dåligt för att jag tänker så, då blir det ju bara mer lidande på jorden! Jag tror i stället att det bästa sättet att hjälpa hemlösa katter är att ha en positiv inställning och fokusera på det som är bra: många katter kommer till bra hem, vi människor har blivit allt bättre på att se till kattens behov, allt fler människor vill lära sig mer om kattskötsel och kattbeteende, allt fler människor förstår värdet av att ta ansvar för sina djur, fler och fler människor vill satsa pengar på att köpa en raskatt osv, katthemmen omplacerar tusentals katter varje år till goda hem.


Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards