Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Emelie - 10 januari 2010 23:42

...till förmån för Katthemmet Kompis: http://www.poppyfield.se/catbed.htm

  

Här hittar du flera Traderaauktioner som du kan vara med och bjuda på till förmån för Katthemmet Kompis: http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=katthemmet+kompis&search_category=-1

    

Ytterligare två snygga kattbäddar finns utauktionerade på Kattkommando syds hemsida. Båda verkar vara sydda av någon händig person. Camouflage eller nougat? Valet är ditt! http://www.kks.nu/konstauktion/index.html Alla tre bäddar verkar vara såna som de flesta kissar älskar att ligga och mysa i. Passar även utmärkt som burinredning till kattutställningar. Tänk på att alla pengar går till Katthemmet Kompis, så lägg ett generöst bud! Tack till alla som hjälper till och samlar in pengar!


Här en film om Katthemmet Kompis: http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/kalmar?videoId=1.1431063&selId=1.1061485&currPage=0

Av Emelie - 10 januari 2010 23:22

Jag vill bli lycklig!   Och lycklig är jag när jag drömmer om katter jag vill köpa eller para eller kattungar som jag gillar. Jag är också lycklig när jag lever i ett lugnt tempo och fokuserar på det jag uppskattar i nuet. När jag uppskattar H för att han är en så himla fin man som gör så mycket för mig och Lilla Lo. När jag läser inspirerande böcker eller ser inspirerande filmer, såsom Abraham-Hicks. När jag gosar med eller observerar någon av mina tre underbara kattvänner. (Och ja, det känns bättre att skriva "mina kattvänner" än "mina katter".) När jag inte ställer krav varken på mig själv eller andra, utan bara låter dem vara som de är.


Olycklig blir jag däremot när jag fokuserar på det som INTE fungerar i mitt liv, det jag saknar. Jag mår inte heller bra när jag tror att jag måste prestera saker: bli friskare, tjäna mer pengar, städa mer. Eller när jag tror att jag behöver något annat än det jag redan har för att må bra: fler katter, bättre hälsa, mer pengar, fler goda vänner, mer välstädad lägenhet, mer välrensade rabatter, ett intressant arbete. Kan det finnas ett samband mellan tankar och känslor? Jag tror det. Min erfarenhet säger mig det.


Jag inser också att frågan som coachen ställde om vad jag vill jobba med inte är till någon hjälp där jag befinner mig för tillfället. Frågan jag egentligen behöver ställa mig gång på gång är: vad får mig att må bra? Och hela tiden bara göra val i vardagen som leder till allt större välbefinnande. Då kommer inkomstkällor och sysselsättningar automatiskt i sinom tid. Så tror jag i alla fall.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards