Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 21 september 2009

Av Emelie - 21 september 2009 19:29

Minnebergs Nero, som jag hade planerat att para med Amanda, har blivit kastrerad. Men jag ger inte upp så lätt! Har i stället planerat in en parning med Roman Vemas, en jättetrevlig, pratsam och intelligent hane som är importerad från Moskva. Bland hans far- och morföräldrar finns tre katter som är helt nya här i Sverige! Spännande! För att se bild, gå till SäSKs sida, klicka på avel och hälsa, klicka på avelhanar.

Av Emelie - 21 september 2009 18:35

Idag har Lo, jag, Lisen och sexlingarna varit hos veterinären, och hela personalen blev förstås charmade av dessa små sötnosar! De var jätteduktiga när de fick vaccinationen och chipmärkningen, några pep inte alls. Så nu efteråt sover alla på olika platser, Dylan ligger till exempel på fönsterbänken vid datorn och sussar sött.


Jag har gjort i ordning alla papper och sånt som ska skrivas på och överlämnas vid flytten. Det blir en hel del att hålla reda på. Som tidigare nämnts så kommer den här kullen inte att få sin stamtavla med sig vid flytten, utan ni som snart ska hämta era kissar får i stället ett intyg på att kullen håller på att registreras, och sedan skickar jag stamtavlan till alla nya ägare så snart jag får dem med posten. Ni kommer även att få med Bozitas torrfoder, som jag ju inte är helt nöjd med, på grund av att några kattungar reagerat med lös mage, men ni väljer själva om ni vill prova att ge dem lite i taget, eller om ni vill ge bort maten till någon annan kattägare. Nu hoppas jag bara att allt ska gå bra med kattungarna i deras nya hem!!!Glad

Av Emelie - 21 september 2009 00:11

    

Hon är verkligen en liten sötnos! Lo tycker att hon liknar Cornelia, vad tycker ni?

      

Dessa bilder föreställer Cornelia vid ungefär samma ålder. Jag tycker att Lucida har lite längre päls och rundare och större ögon och lite smalare nosparti. Skillnaden i färg beror nog mest på att det är olika kameror och olika ljus, men Lucida är nog lite ljusare.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards