Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 20 september 2009

Av Emelie - 20 september 2009 23:38

Kattungarna rusar omkring i lägenheten som små vilddjur. De river ner saker, drar med sig andra saker i fallet eller bara springer och jagar varandra för glatta livet. Att jaga plingande bollar över vardagsrumsgolvet är skojigt, liksom att bära omkring leksaksmöss i munnen. De är fullt upptagna med att upptäcka den spännande världen runt omkring. Ibland kan de sitta en bit ifrån mig och bara titta, eller lägga sig ganska nära, annars har de än så länge inte mycket tid för oss tvåbenta. När de har lekt färdigt så somnar de på olika skyddade ställen i lägenheten.


Det blir tomt och tyst när de flyttar, så vi passar på att njuta så länge vi kan. Glad



Av Emelie - 20 september 2009 22:51

Nu har jag börjat i en grupp med Systematiska familjekonstellationer med Caroline Wingolf i Högsbokyrkan. Det kändes faktiskt som att det var meningen att jag skulle vara med i gruppen på grund av de sammanträffanden som gjorde att jag kom med, och faktum är att familjekonstellationer är den mest djupgående terapiform som jag någonsin stött på. För mig har det varit en transformerande upplevelse som jag burit med mig i flera år. (Har tidigare gjort konstellationer med Albrecht Mahr från Tyskland.) Det är väldigt svårt att beskriva vad det går ut på om man inte själv varit med om det, men jag kan varmt rekommendera det till andra som känner att deras problem inte bara är deras egna, utan att det på något sätt handlar om ett familjemönster. Vi är ju alla sammanlänkade.

Av Emelie - 20 september 2009 16:08

  

Jag var inne på My Ones webshop idag och hittade den här fina rosa transportburen. Passar bra för alla som älskar rosa! (För er som avskyr rosa så finns den även i grått och blått.Flört) Säljs förresten även på min praktikplats Göteborgs zoologiska. Det är sällan man ser någon riktigt fin matskål, men den här keramikskålen tyckte jag var helt okej:

  

Dock saknar jag de riktigt snygga designerprylarna för katter av den typen som man kan hitta på bloggen Modern Cat. Ska man verkligen behöva importera kattgrejer från USA för att slippa allt kattkitch som säljs här i Sverige???Tungan ute

Av Emelie - 20 september 2009 11:21

      

Dylans matte Katarina ser verkligen fram emot att få hem sin lille kille! Hon ska komma hit redan på onsdag morgon, och sedan har hon tagit två veckor ledigt från jobbet bara för att få vara med sin nya familjemedlem (och få en välbehövlig semester)! När Dylan blir lite större ska han få börja vara ute fritt, och det tror jag att han kommer att gilla. Här är tre bilder som Katarina tog när hon var här.

Av Emelie - 20 september 2009 11:16

    

Titta här vad fin Baltzar har blivit! Han är alltså Lisen och Yakovs son, så kanske kommer kattungarna i D-kullen att likna honom lite när de blir större.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards