Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 9 september 2009

Av Emelie - 9 september 2009 21:59

Så här gjorde jag idag när jag umgicks med katterna: Jag låg i vår dubbelsäng och viftade lojt med en kattvippa. Kattungarna och Cornelia följde efter rörelserna och ibland fick de tag i fjädrarna med munnen och drog. Ofta låg de på rygg och jagade vippan med tassarna, det såg väldigt gosigt ut. Jag älskar att se en hel kull med kattungar leka eller sova ihop, ju större kullen är desto bättre. Det är något speciellt med den där mängdeffekten: Sex söta kattungar på en gång ger liksom mångdubbel gullighetseffekt.


Vi kattägare är ju ganska lata av oss, precis som våra vänner katterna. Vi gör inget ansträngande om vi inte måste. Därför kan jag tipsa er andra om den här ligga-i-sängen-och-aktivera-katterna-metoden. Funkar jättebra! Flört Och vi kattägare är ju också, precis som katterna, vår egen ledare, som bestämmer allt själva. Ingen flockledare behövs för att tala om vad vi ska göra. Så himla befriande!!!!


  

Lillkillen Devin har utvecklats till en riktig liten gosegris den senaste tiden. Pratjamar och vill komma upp till mig och bli klappad. Spinner som en liten spinnmaskin när man kelar med honom.Glad Skulle det bli så att jag får behålla honom här lite längre än de andra så har jag absolut ingenting emot det!

  

Och Delphie har upptäckt att det är väldigt spännande att se på TV. Smart tjej.Skrattande

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards