Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Emelie - 27 augusti 2009 16:41

"Nu är chilli fem månader och en vecka så jag tänkte skicka dig ett kort på den vackra damen! Ps: vilken underbar katt hon är, så snäll hon gör ingen något ont hon försöker inte bitas när man klipper klorna på henne och jag har badat henne ett par gånger då gör hon ingen ting heller kommer det främande eller mot oss så slickar hon den personen. Hon är verkligen en super katt med otroligt bra psyke. Så tack för en bra uppfödning!

Ha det nu riktigt bra! Hälsa alla!

kram nettan

Ps. Jag skickar med ett jätte gullit kort på henne när hon var liten så kan man jämnföra nu när hon börjar bli stora damen."

Av Emelie - 27 augusti 2009 16:31

Sara köpte ju Cleo av mig för några månader sedan, trots att hon var allergisk mot katter. Ja, hon var till och med så allergisk att att hon hade det största möjliga utslaget på pricktestet: 4+. Idag var Sara på allergimottagningen igen och denna gång var kattallergin helt borta!!!!  :-D Inte ett enda litet utslag! Vilket mirakel! Naturlig hyposensibilisering, kallas det visst. Grattis till Sara och Cleo och lycka till på utställningen nästa helg!

Av Emelie - 27 augusti 2009 10:01

Nu har jag gjort en ny omröstning. Var med och rösta!


Ett förtydligande: I förslaget om att katter som inte ska användas i avel ska kastreras så tänker jag mig en lag som säger att katter utan stamtavla ska kastreras senast vid en viss ålder, kanske 10 månader. Man ska kunna lämna en skriftlig ansökan om undantag från den regeln. Min tanke är då att bara de personer som verkligen gör den extra ansträngingen att skicka in en skriftlig ansökan kommer att avla på sina huskatter, och då kommer dessa personer förhoppningsvis att vara mer medvetna om vad det innebär att föda upp katter, och vilket ansvar det innebär. Färre kattungar kommer då också att avlivas eller aborteras, och katthemmen kommer inte längre att bli översvämmade med kattungar varje sommar.


Med märkningen tänker jag mig en lag som säger att alla katter som byter ägare ska vara märkta vid överlämnandet och att alla katter ska märkas senast vid (exempelvis) 10 månaders ålder. Det finns två metoder för märkning: örontatuering och ett microchip, som sätts in i kattens nacke.


Som en bakgrund kan jag berätta att när lagen om märkning av hundar infördes så minskade antalet hemlösa hundar betydligt i Sverige.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards