Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Emelie - 17 augusti 2009 21:52

Angelica skriver: "Jag kan med stor glädje informera att jag var och hälsade på ett par kompisar i ett par dagar, var av den ena är mycket allergisk mot katter och brukar inte kunna vara i samma rum som en katt. Men han gosade med Diesel massor och kände inte av något alls överhuvudtaget, så det verkar som vi har en mycket allergivänlig katt =)
Martin, den andra kompisen, och Diesel blev nära på bästa vänner, och sov ihop i soffan halva dagarna =)
Han börjar även vänja sig vid att åka bil, och tycker inte alls att det är lika farligt längre, utan han brukar somna i bilen (om vägen inte svänger för skarpt och så.)"

Av Emelie - 17 augusti 2009 18:21

Dylan och Diva!!!   :-D  Dylan ska bli Katarinas 50-årspresent och både Diva och Delphie ska bli hemliga överraskningar åt sina familjers barn!


Tänk vilka små glädjespridare jag föder upp!!!

Av Emelie - 17 augusti 2009 17:13

Malin, som var här idag, tipsade mig om att det finns en enkel metod som kan bota allergier(!) Metoden heter bioresonans. Jag vet, det låter för bra för att vara sant, men kolla här på Allergimottagningens hemsida i Halmstad, så ska ni få se!!!!

Av Emelie - 17 augusti 2009 16:50

Ytterligare en kattunge blir kanske tingad i morgon. Hon som är intresserad ville bara komma en extra gång och "provsniffa" idag och sova på katthåret i natt. :-D

Av Emelie - 17 augusti 2009 14:12

...så hade hela kullen somnat på badrumsgolvet! Till Johanna: Daisy ligger längst till höger av de mönstrade katterna.

Av Emelie - 17 augusti 2009 10:14

De senaste nätterna har jag drömt att jag går en utbildning som jag känner mig överkvalificerad för. Känslan är ungefär att jaha, då ska man börja skolan igen, då. I natt var det någon sorts folkhögskola med inriktning på italienska och min lärare på mellanstadiet Kerstin Ström var lärare för kursen. I drömmen så kände jag mer och mer att jag ville sluta, för att jag inte riktigt visste vad kursen gick ut på, och för att jag kände mig utanför de andra eleverna. Jag fick reda på att de hade planerat in en resa till Italien, och jag ville absolut inte följa med. Sedan kom jag på att jag hade med mig Evora på skolan i ett av klassrummen. Där fanns en massa andra djur också. Så jag gick och hämtade Evora och så hade jag en massa annat att bära på också. Jag fick bära henne i en vanlig väska.


Min tolkning av drömmen: Jag är väldigt överkvalificerad för den praktikplats som jag har på Göteborgs zoologiska, och jag vet inte vart det kommer att leda. Jag går dit varje dag och lär mig saker, men jag förstår inte riktigt syftet med det. Ska jag aldrig bli färdig med "att gå i skolan"?

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards