Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Emelie - 11 augusti 2009 13:26

Idag berättade Mattias på Göteborg zoologiska att den största källan till taurin, som är viktigt för katter, finns hos möss. Inte konstigt då att katter gillar att jaga möss! Men tänk om man skulle göra som ormägarna gör: köpa levande möss att mata sin katt med....  :-P

Av Emelie - 11 augusti 2009 13:24

"Ja då det går jättebra, han och Saga har börjat vänja sig vid varandra nu, och han har till och med börjat förstå att man kanske ska akta sig för C. Diesel och C hade stått vid mammas fötter när hon hämtade något i kylen här om dagen. När mamma tittade ner blev hon förvånad eftersom C faktiskt försökte klappa lillkillen och inte slita loss päls. Två sekunder senare fick C ett fint grepp om Diesels huvud och är på väg att dra, men mamma han i rättan stund.
Han är verkligen föör snäll, varken klöser eller säger ifrån överhuvudtaget, därför jag inte vill lämna någon av våra andra "bäbisar" själva med honom.
Diesel har även fått springa i hela huset lite smått dom senaste dagarna och jag blir lika orolig varje gång jag inte hittar honom på två sekunder, men han kommer alltid fram när man börjar kolla efter honom och ropar lite.

Igår var han nog lite dålig i magen, han spydde tre gånger under dagen, så mamma tyckte vi kunde kolla om vi kunde få i honom lite välling (Saga fick det när hon blev dålig, fungerar jättebra, så hon får det sista av Cs välling varje kväll nu) och det var inte svårt att få i sig. Han älskade det verkligen, och han har inte spytt något mer efter det heller så tror det bara var något han har fått i sig eller något som var irriterat i halsen/magen.

Han har blivit riktigt "mammig" nu med, han vill ha koll på mej hela tiden, har han det så är han lugn och kan springa omkring, men går jag ifrån honom för länge så piper han efter mej. =)"

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards