Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Emelie - 5 augusti 2009 22:10

....Det var så här idag: en kattungespekulant ville tinga en katt, och tvekade mellan Domino och Delphie. Slutligen bestämde hon sig för Domino i första hand (om inte Sara och Peter valde honom), och Delphie i andra hand. Men eftersom hon betalade tingningsavgiften så hann hon före Sara och Peter, som mailade nu i kväll. Och vilken katt tror ni att de valde? Jo, Domino. Så Delphie blev alltså tingad före Domino idag och följande kissar är fortfarande tillgängliga: Diva, Devin och Dylan. Så nu ändrar jag i omröstningen!


På bilden: Den tigrerade kissen till höger är Dylan, den svartvita i förgrunden är Devin och bakom honom Diva. Allra längst till höger skymtar Delphie och Daisy.

Av Emelie - 5 augusti 2009 16:33

En kattunge är förresten alldeles nyss tingad, men jag vill inte berätta vem ännu.  ;-)

Av Emelie - 5 augusti 2009 16:24

Idag fick jag följande kommentar till mitt inlägg om DNs ledarartikel härom dagen:


"Ett samhälle som inte tar hand om sjuka, är

på tillbakagång och faller ihop.

Kolla hur det ser ut i de länder där varken a-kassa eller sjukförsäkring finns eller är tillräcklig. Kolla Landet i Väster det så hyllade USA.

Hur ser det ut. ja framsidan ser fin ut men insidan.

Jo fä'ngelser är överfulla, sjukförsäkring finns inte annat för de som har råd.

Man använder fångar via bemanningsföretag som billig arbetskraft.

Det är den amerikandka modellen som Svartögde Reinfeldt strävar sfter.

Han vill inte ens tala med de som är sjuka eller arbetslösa.

Den som tror att Sverige får tillväxt välfärdgenom att försämra sjukas tillvaro och gynna kapitalisterna de har helt fel.

Nä det bästa som kan ske är att Svininfluensan slår stenhårt.

Då kommer fler upptäcka hur illa det är vara sjuk. D.v.s hoppas det drabbar alliansare.

Det är vårt sista hopp."


Min kommentar: Det är allvarliga saker som Bertil skriver, men samtidigt kunde jag inte låta bli att dra på smilbanden när jag läste det där om svininfluensan. drastisk tycker jag inte att man behöver vara. Jag tror nog mer på att vi lever här på jorden för att få erfarenheter och bli bättre och bättre på att leva på ett kärleksfullt sätt. Vissa har kommit längre än andra, och det kan inte ske över en natt. Det vi ser ute i världen idag är konsekvenser av mänsklighetens ofullkomlighet, men vi är på rätt väg. (Även om det inte alltid verkar så.)

Av Emelie - 5 augusti 2009 14:03

Ditt mail har inte kommit fram. Prova igen! Annars ring mig på 031-240971.

Av Emelie - 5 augusti 2009 13:52

"Hej emelie hur är läget! Det är roligt att följa dina små kissar de har blivit jätte söta! Här kommer en söt liten kisse som har blivit riktigt stor! Här kommer två natur bilder hon verkligen älskar att gå ute! Till ock med när det regnar vill hon vara ute!"

Av Emelie - 5 augusti 2009 10:34

Det har börjat lukta illa i vår lägenhet och vi misstänker den nya miljövänliga kattsanden SP2000. Det får nog bli en återgång till Ever Clean Multiple cat igen.

Av Emelie - 5 augusti 2009 00:15

Margita har lagt in pinfärska bilder på kissarna här!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards