Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Emelie - 4 augusti 2009 23:55

"Nu har det gått ett par dagar och Diesel (Jasper) börjar nog bli mer hemmastadd för varje dag som går tycker jag det verkar som. Jag, mamma och pappa har med gemensamma krafter gjort färdigt lillens klösmöbel (som jag skickar med kort på) och han trivs jättebra i den! Vi låter honom vänja sig vid ett par rum i taget, så han känner sig helt hemma i mitt rum nu och börjar känna sig lite smått hemma i köket och datarummet. I datarummet står även hans klösmöbel. Han pratar fortfarande väldigt mycket med mej, och börjar även prata med dom andra i familjen lite smått nu.
Igår fick han och Saga hälsa på varandra för andra gången. (Första gången hade jag honom innanför linnet och tänkte att det kanske var lugnast så jag kunde gå därifrån om någon av dom skulle bli riktigt sur. Diesel fräste han åt henne medan hon nosade jätteglatt och man verkligen såg på henne att hon blel leksugen) Men igår fick lillen sitta på klösträdet och Saga kom fram med snvansen åt alla håll och nosade och blev helt tokig, men denna gången sa Diesel ingenting utan tittade bara på henne. Så jag tror det kommer gå mycket bra mellan dom när dom vant sig vid varandra.
Idag fångade lillkillen en fluga när han satt i köksfönstret. Han lekte faktiskt ganska länge med den, och släppte den och fångade den igen =) Fönstret är förresten att av dom bästa ställena att sitta eller ligga på enligt honom, där är han mer än gärna.
Allt går verkligen jättebra än så länge i alla fall =)"


Min kommentar: Jag gillar verkligen Jaspers min när han tittar ner på hunden Saga. Lite halvt nedlåtande så där som bara katter kan.  ;-D


Jag går förresten i väntans tider nu, för Guro i Norge, som köpte Alvina av mig, väntar kattungar i början av augusti. Det är inte Alvina som ska bli mamma, utan Guros första hona Podruga. Jag kollar regelbundet Guros blogg och hemsida för att se om det har hänt något, men inte ännu....

Av Emelie - 4 augusti 2009 20:46

...att Cornelia inte ska ställas ut den 6 september, utan det ska Jasper i stället. Jag kom på att förvirrade jag hade glömt att vi skulle åka bort just den helgen som utställningen var, och jag hade redan anmält Cornelia, men nu var Angelica och Anneli så snälla att de kunde tänka sig att ställa ut Jasper själva den helgen, så nu är det bara att önska dem lycka till!!!! De ska få låna mina grejer, förstås, och jag ska ge dem lite råd på vägen.


Sara ska förresten ge det officiella svaret i morgon om vilken katt de väljer (Devin eller Domino), men de vill fortfarande ha möjlighet att byta katt, i fall de skulle ändra sig.  ;-)

Av Emelie - 4 augusti 2009 18:18

Idag har Margita varit här och tagit en massa fina bilder, så dem ser vi fram emot att se på bloggen snart! Margita är nog den uppfödare som jag känner mig närmast av dem jag träffat hittills, och det känns alltid bra att träffa henne och prata katt!

Av Emelie - 4 augusti 2009 18:16

Linda skriver:


"Hej, nu har jag läst i din blogg ett tag och jag är bara så himlans sugen på en av dina vackra sibiriska katter! Nu är det så att vi är allergiskt och jag VET att du inte är ett besökshem, men jag undrar ändå om det kanske möjligen skulle kunna gå att få komma o sniffa en gång? Du får gärna 200 kr för besväret, eller så plockar jag med fika, men jag tycker du verkar ha så god hand med dina katter att jag nog gärna skulle vilja ha en, om det går..."


Mitt svar:


Vi är inte något officiellt testhem, men däremot är vi ett inofficiellt sådant. Vi tar inte heller betalt för besöket, så det är bara att boka en tid! saga_emelie@hotmail.com

Av Emelie - 4 augusti 2009 09:46

Nu har jag varit på min praktikplats för första gången. Och förundrats över hur otroligt lång tid det tog att diska och byta vatten i alla vattenflaskor till smådjurens burar. Efter 1,5 timmar var jag fortfarande inte klar, men då var det dags för rast, och sedan skulle jag gå hem, eftersom jag arbetstränar. Det kändes rätt kul att vara där i alla fall, och jag känner verkligen att jag gör nytta! Kan dock inte låta bli att tycka lite synd om råttorna som föds upp för att bli ormmat.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards