Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Emelie - 21 juni 2009 18:37

När jag ser magen på bild, så tycker jag inte alls att den ser så stor ut, men man får tänka på att Lisen är väldigt smal i vanliga fall.


Lisen har nu gått upp 1,4 kilo, vilket skulle betyda att hon kommer att få ungefär 6 kattungar (man delar med 0.25), men denna uträkning stämmer inte alltid.


För säkerhets skull har jag den här gången hittat på 6 pojknamn och 6 flicknamn. För Lilla Los skull så hoppas jag att det blir många hanar, eftersom hon älskar hankattungar.

Av Emelie - 21 juni 2009 13:55

Nu har jag hittat på nya namn till mina kullar:


A-kullen: "Pionjärkullen" (Allt hände för första gången.)


B-kullen: "Drömkullen" (Alla kissarna hade olika färgkombinationer. Det var en ouppfylld dröm att jag skulle få behålla någon katt ur den här kullen, som hade väldigt låg risk för sjukdomar och defekter.)


C-kullen: "Copycat-kullen" (Kullen var så lik A-kullen, plus att alla tjejerna hade namn som man kunde associera med katter.)


D-kullen: "Schack-kullen" (Pappan Botvinniks enda kull. Botvinnik är döpt efter en rysk schackspelare. För första gången finns en liten chans att katterna blir svartvita som ett schackbräde.)


Bild: Drömkullen.

Av Emelie - 21 juni 2009 12:32

En stor del av ens energi nuförtiden går åt till att hindra ens katter att göra det de vill göra, till exempel:


  • Hindra Lisen från att låta Evoras kattungar dia henne.
  • Hindra någon fertil hona från att smita ut och para sig med första bästa fertila hane.
  • Hindra nyopererad Evora från att slicka sig i såret.
  • Hindra katterna att ta sig in i sovrummet och bita i våra fötter på nätterna.
  • Hindra kattungarna från att klättra utanför nätet på balkongen.
  • Osv. osv.....  ;-)

Just nu bor Evora och Lisen i vardagsrummet, Evora med sin tratt, men Lisen är inte rädd längre, vad jag har märkt. Evora håller sig dock på behörigt avstånd från mig som är elak nog att tvinga i henne smärtstillande och sätta på den där tortyrtratten....Kattungarna har resten av lägenheten. Funkar bra!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards