Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Emelie - 13 juni 2009 21:28

En anonym person har sedan en tid tillbaka skrivit kritiska meddelande på min blogg. Så här skriver personen idag: "Detta ger verkligen ett dåligt intryck av dig som uppfödare, inte särskilt seriöst att be folk rösta på vilken hane du ska köpa."


Mitt svar: Intressant att du som verkar ha så många negativa åsikter om mig tar dig tid att skriva kommentarer till min blogg så ofta som du gör. Det måste innebära att du faktiskt regelbundet läser min blogg trots att du tycker att jag är oseriös. Hur seriöst är det att läsa en blogg skriven av någon som man inte gillar?

Av Emelie - 13 juni 2009 19:58

Var med i min omröstning och säg vilken avelshane jag ska välja!

Av Emelie - 13 juni 2009 19:58

Var med i min omröstning och säg vilken avelshane jag ska välja!

Av Emelie - 13 juni 2009 19:58

Var med i min omröstning och säg vilken avelshane jag ska välja!

Av Emelie - 13 juni 2009 19:26

Jag ska köpa en hankattunge som ska få tre kullar när han har fyllt ett år. En av hankatterna från Haknäsans senaste kull ska det bli: Twilight-kullen. Det finns tre möjliga hanar: Emmet, Edward och Jasper. Alla tre är jättefina. Snälla, hjälp mig. Gå till Haknäsans sida och välj ut den hane som just du tycker är snyggast och mest rastypisk! Var med i min omröstning! Skriv gärna en kommentar också varför du väljer som du gör! Tack på förhand!


Jag kanske inte väljer den hane som flest röstar på. Dessutom så är det så att de ska gentestas för att se om de bär på neva-genen, så visar det sig att den hane jag har valt är bärare, så kanske jag inte köper honom....


Bilden: Chilli och Clara.

Av Emelie - 13 juni 2009 13:30

För dig som älskar katter så har jag ett förslag: Engagera dig för alla frysande, svältande katter därute som ingen bryr sig om! Det finns massor du som enskild person kan göra:


  • För dig som bor i Göteborgsområdet: Gå in på Göteborgs katthjälps hemsida och läs om deras verksamhet. Om du bor på annan ort finns andra katthem i närheten av dig som du kan kontakta.
  • Jobba som volontär för ett katthem genom att ta gå med i ett TNR-projekt, ta emot katter i ditt hem, eller hjälpa till på katthemmet så ofta du har möjlighet.
  • Försök påverka dina politiker att det ska införas en lag på att alla katter ska ID-märkas. En sådan lag finns sedan länge för hundar. Du kan påveka politiker genom att skicka mail till politiker inom parti som du röstar på, eller genom att besöka dem och berätta om hur viktigt det är att något görs för katterna i vårt land. Du kan också själv engagera dig i politiken. då får du makt att verkligen göra en insats för de katter som du värnar om. Bästa sättet att hjälpa katter på lång sikt är att jobba politiskt.
  • Sätt upp lappar med information om ditt närmaste katthem på djuraffärer eller veterinärer. En nedladdningsbar lapp finns på Göteborgs katthems hemsida.
  • Om du inte har så mycket tid så kan du bidra genom att skänka pengar eller bli stödmedlem hos ett katthem.
  • Om du är en pysslig person så kan du tillverka egna kattleksaker eller annat kattrelaterat och skänka till katthemmet.
  • Om du har fått kattmat eller kattsand över, så kan du skänka det.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards