Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Emelie - 1 juni 2009 23:32

Se de fina bilderna och läs Guros roliga dialoger här!

Av Emelie - 1 juni 2009 22:58

Nu har H med hjälp av Billies husse kommit fram till vilken kamera vi ska köpa. Jag överlät det till H eftersom jag själv är så himla ointresserad av teknik. Men ska försöka lära mig några av finesserna i alla fall så att jag kan komma igång och börja fota igen. Ska bli kul!!!

Av Emelie - 1 juni 2009 21:08

Arvids matte berättar att Arvid gillar att bli dammsugad i pälsen! Han reagerar precis som när han blir borstad. Kanske ett tips för er som köper kattungar att vänja katterna vid det från början. Extra bra när de fäller mycket hår. ;-D


På den ena bilden ser ni Arvids grannkattkompis som kom och hälsade på.

Av Emelie - 1 juni 2009 20:53

Nu har jag hållit fast 7 motvilliga katter medan H har klippt 127 vassa klor. Det var välbehövligt!!!!  :-)

Av Emelie - 1 juni 2009 16:48

Råkade läsa i en gammal Metrotidning: "Skulle tonåringar vara smartare än vuxna? Skitsnack! De kan ju inte ens dra upp byxorna!"  :-)

Av Emelie - 1 juni 2009 16:38

...när det är så här varmt så ligger de inte och gassar i solen som vissa människor, utan de tar en skön siesta i skuggan. Sunt!

Av Emelie - 1 juni 2009 15:40

Har nu skickat in dessa två bilder på Clara och Cornelia till tävlingen "Månadens sibbe" med tema "Gosiga magar" på SäSKs forum! Vi får se om någon av dem kommer med i omröstningen. (Endast medlemmar i SäSK kan rösta.)


Har förresten mer eller mindre blivit erbjuden en betald annons på min blogg, vilket skulle vara ett välkommet tillskott till kassan, men det går inte här på Bloggagratis, och jag vet inte ens om man kan flytta bloggar....?

Av Emelie - 1 juni 2009 09:45

Nu har kissarna fått smaka upptinad kycklinglever (som man köper i frysdisken). Cornelia, Cleo och Evora tyckte att det smakade mums mums. Charlie, som inte vill trängas, väntade tills de andra var färdiga innan han också med god aptit tuggade i sig ett antal kycklinglevrar.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards