Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Emelie - 16 maj 2009 17:21

Hon har fått hallontuttar!!!!!!!  :-D  (Vilket troligtvis betyder att hon är dräktig!) Vi ska få en D-kull!   :-D

Av Emelie - 16 maj 2009 00:18

Billie Blings husse Hans skriver så här om lilla "pärlans" spännande kattliv i "Sibirien:

"Businka börjar bli en stor katta nu och hon följer med oss vart som helst.Förra helgen var hon med i Askims ishall när Jennifer tränade konståkning. Hon blev väldigt populär bland barn och föräldrar! Där fanns flera kattägare och alla var förvånade över hur social och nyfiken hon var på alla nya människor. En av mammorna som redan hade en katt ville nästan inte släppa henne ifrån sig och hon sade - "Jag visste inte att det fanns så fina katter!". Hon tillade att hon skulle skaffa en Sibirisk katt nästa gång.Utanför ishallen fanns det stora snöhögar där Businka trivdes. Av någon anledning älskar hon att gräva i snö.Vid närmare eftertanke äskar hon att gräva i allting. Krukväxterna vi försöker skaffa blir aldrig långlivade och hon försöker desperat gräva hål i plastmattan varje gång hon ätit. Antagligen har hon grävabstinens eftersom hon inte har en vanlig kattlåda...Simträningen fortskrider också och häromdagen fick hon provsimma med sin nya flytväst. Hon badar nu utan panik och klagomål och ibland när man duschar så hoppar hon själv ner i badkaret.Det börjar väl bli dags att ta henne på någon utställning. Jag har inte lyckats övertyga Marina om att vi skall starta en kattfabrik men barnen är i alla fall med på noterna..."


Snacka om att mina katter har fått det bra i sina nya hem! Och vilken gåva att få lära känna alla dessa nya fantastiska kattälskande människor. Ni gör ett stort avtryck i mitt hjärta!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards