Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under april 2009

Av Emelie - 24 april 2009 23:32

Bonnies matte har förresten också hört av sig. Så här skriver hon: "Tänk vad tiden går snabbt. Det känns som man fick hem henne nyss. Bonnie mår bra och frodas. Tog med henne ut i vitsippebacken i lördags så hon fick springa runt och spana på allt. Det tyckte hon om.
I påskas var hon på tågresa med mig till Kalmar. Hon är jätteduktig att åka med. Snäll och foglig. Hon kissar till och med på beställning innan hon ska in i buren.
Hemma hos mamma och de andra var det full rulle. De hämtade hem en liten hundvalp, en westie,som Bonnie hade jättekul med. De busade och hade det hur skoj som helst."

Av Emelie - 24 april 2009 22:27

Vi har fått ett gulligt vykort med en kattungebild från Baltzars matte: "Baltzar bara växer och är redan nu en ståtlig katt, trots att han blivit kastrerad. Han älskar att vara ute i sin sele och har upptäckt att musslor och hummer är en delikatess."

Av Emelie - 24 april 2009 22:03

...heter Stina och är 31 år gammal! Hon är sköldpaddsfärgad med vita tassar och bor i Nyfors. Bild på henne finns i tidningen Kattliv.


Rekordet hålls av Mittan i Medelpad, som blev 38 år gammal. 8-)


I senaste numret av tidningen Kattliv finns även en intressant intervju med den ryska domaren Olga Sisova, som själv föder upp sibiriska katter. Där står bland annat lite som rasstandarden. Det var faktiskt Olga som dömde på vår första utställning när de hade sibirspecial i Kungälv. Men jag fattade inte då vilken "expert" jag hade framför mig....  ;-)

Av Emelie - 24 april 2009 20:57

Nu har jag äntligen hittat en sorts mat som alla kattungar verkligen gillar: färsk, rå strömming klippt i småbitar. Det var första gången som alla kattungar faktiskt åt samtidigt. Äntligen!  :-)

Av Emelie - 24 april 2009 17:41

Det var förstås Loflickans idé att Charlie skulle vara i håven. Men han var cool. ;-)


Apropå försäkringar: jag läste nyligen att om ens katt har tagit titlar på utställningar så kan man säga till försäkringsbolaget och så höjer de livvärdet. Alltid lär man sig något nytt!  :-)

Av Emelie - 24 april 2009 10:35

Nu får vi se om Lisen verkligen är på gång att börja löpa eller om det bara är inbillning...  ;-) Hon går omkring och jamar nu, men det kan också vara att hon bara vill gå ut i koppel...... Nu gjorde jag "lyfta-upp-testet" och bakbenen spretade rakt bakåt, så det är nog löptider ändå! Sara och Peter, var beredda, för på måndag kommer vi, så snart vi får!


Sara N ska ställa ut Botvinnik på lördag, så kom ihåg att ni alla kan hålla tummarna då! Det är första gången, så det är klart att de är nervösa. Jag var supernervös på vår första utställning, och jag är fortfarande nervös varje gång, men inte som första gången.


Kattungarna är så underbara nu så det är inte riktigt klokt! För tillfället busar de för fullt i soffan. Om det är någon intresserad som vill hälsa på i helgen så är ni välkomna! Ett tillfälle som inte får missas!  ;-) Vi ska ändå vara hemma och slänga grenar och skräp, köpa studsmatta och så vidare. (Våra nya grannar är verkligen "på"!)


Jag har plötsligt börjat få dåligt självförtroende igen. Främst vad gäller det här med arbete och jobb, men även att jag tror att en del föräldrar inte vill att deras barn ska leka med Loflickan och att detta på något vis har med mig att göra....... Har jag gjort eller sagt något fel, osv? (Nojig, jag vet.)  ;-) Igår så ringde jag en förälder och frågade om hans son kunde följa med oss efter skolan. Nej, det kunde han inte, men han hade ingen bra förklaring... då blir jag nojig. Tror de att deras söner ska bli "förstörda" om de leker med flickor, eller?  :-(


Innan jag fick barn så hade jag ingen aning om att det kunde vara så känsligt för föräldrarna om deras barn inte får vara med och leka, eller om barnet inte är populär bland kompisar eller liknande. Men nu har jag förstått att föräldrar kan göra nästan vad som helst för att deras barn ska få det så bra som möjligt. De köper en massa saker till dem, ser till att de har de senaste märkeskläderna, låter de gå på ridskola, hockeyträning osv, allt för att barnen ska få ett övertag när de växer upp och inte känna sig utanför. För att barnen ska få den lycka som föräldrarna själva inte känner. (Ofta blir det fel i slutändan ändå, fastän föräldrarna menar väl.) Barn har väldigt mycket att säga till om i sina familjer. Det finns undersökningar som visar att barn ofta bestämmer vart familjen ska åka på semestern, vilken bil familjen ska köpa osv.

Av Emelie - 23 april 2009 19:37

Idag läste jag för första gången på väldigt länge tidningen Amelia. Den var väl lite småtrevlig, men jag kunde liksom inte relatera till den grupp av kvinnor som tidningen vänder sig till. Dessa kvinnor verkar vara personer som tycker att bruna ben och en platt mage och trendiga kläder är det viktigaste att tänka på. Känns liksom lite ytligt tycker jag. Den där prestationsångesten som de flesta kvinnor har kan jag inte heller relatera till. Folk får tycka vad de vill, men jag tänker inte gå omkring och låtsas att jag tycker att det är viktigt att ha koll på olika musikstilar eller vara en bra hemmafru som lagar en massa mat. Jag bjuder inte heller hem en massa folk på middag eller fester och jag gör inte karriär. Gud vilket underbart laid back liv jag har! Jag gör nästan bara sånt som jag verkligen har lust med.  :-D

Av Emelie - 23 april 2009 16:44

Någon som kommer ihåg den gamla kattmatsreklamen? Nu har Hs företag gjort en kylskåpsmagnet med texten: "Real Time DSP - när processorn själv får välja." Jag trodde först att det stod: "När professorn själv får välja."


Apropå katter så står det idag i Metro att om man tog alla pengar som vi i västvärlden lägger på mat till våra husdjur, så skulle alla barn i u-länder få gå i skolan. Det är tänkvärt. Jag ser kattrelaterade saker vart jag ser.


Sara N, om du läser detta, så var vänlig kontakta mig. Lisen har börjat visa små löptecken, nämligen. (På lördag ska Viggo på sin första utställning, och då fyller han samtidigt ett år - grattis!)  ;-)

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards