Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 29 april 2009

Av Emelie - 29 april 2009 23:36

Idag har jag hämtat hem Lisen. På grund av att hon kom hem till Viggo ganska sent i löpet och att Viggo var nybörjare, så vet vi inte om parningen har tagit. Men nu har jag skaffat en digitalvåg så att jag ska kunna se om Lisen går upp i vikt, och hur mycket. Vikten idag låg på 3,3 kg.


Lisen har fortsatt att vara lite "löpig" även sedan hon kom hem och hon ser lite smalare ut än när jag lämnade henne. Hon har däremot inte varit på dåligt humör, vilket jag tyckte att hon var efter förra parningen. Evora och kattungarna har nosat mycket på henne, och kattungarna var till och med lite rädda i början.


Jag har kommit på att jag ska lägga torrfoder på olika platser i lägenheten, för jag inbillar mig att kattungarna vill smaka då.


Dieten vill jag helst inte tala om. Jag äter fortfarande mycket proteiner, men jag har börjat äta sötsaker igen, så någon riktig diet kan man inte tala om längre. Det är framför allt när jag känner mig lite krasslig (vilket jag gör ganska ofta) som jag "trillar dit". Ingen idé att slösa energi på att gräma sig, dock. Försöker att ha "Byron-Katie-inställning" till det. :-D


På fredag åker vi till landet och jag stannar i hela 9 dagar. Utan dator, hur ska det gå? ;-) Det jag planerar att göra är att umgås med katterna, promenera och göra The Work.  :-) Ska bli skönt, men kanske jobbigt att vara ensam i flera dagar. Telefon finns i alla fall, så om jag blir väldigt "lappsjuk" så får jag väl åka hem tidigare.

Av Emelie - 29 april 2009 16:00

Idag har katterna fått prova på både tonfisk och leverpastej. Chilli och Cleo älskade tonfisken. Leverpastej var ju en av B-kullens favoriter, men den ratades av alla utom Evora. Är det bara inbillning, eller blir kattungarna kräsnare för varje kull?

Av Emelie - 29 april 2009 11:08

Nu är kattungarna inne i en härlig ålder med mycket spring, lek och bus. Så här ser det till exempel ut när Cleo och Chilli brottas:

Av Emelie - 29 april 2009 01:05

"Det går inte lika vilt till idag... Eller inte ikväll i alla fall - hur de
har tillbringat dagen vet vi inte så mycket om. Men när vi kom hem var det
fullt med svarta tussar på badrumsmattan som inte var där i morse. :)

Igår fick jag knappt komma i närheten av Viggo, och han blev riktigt
svartsjuk när jag gosade med Lisen. Idag går det bättre. Hon är verkligen
jättegosig och fin. Jag vet inte om de kommer att komma igång igen? De
verkar i alla fall ha ganska trevligt fortfarande. Vi provade att ge dem
leverpastej (bredbar), det tyckte de båda om!"

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards