Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 27 april 2009

Av Emelie - 27 april 2009 23:08

Jag provar varje dag att ge kattungarna nya smakupplevelser. Vissa saker går hem, annat nosar de bara på. Detta har jag provat hittills: olika sorters kattmat, både våtfoder och torrfoder, rå strömming, nötfärs, modersmjölksersättning, låglaktosgrädde, falukorv, filmjölk, keso, rå äggula. Andra saker väntar på att bli testade. Jag kommer att blanda sånt som de gillar med uppblött torrfoder, precis som jag gjorde med B-kullen. Royal Canin har ett nytt våtfoder för avvänjning av kattungar, men de har än så länge inte velat smaka. Vi får ta det lite i sänder.  :-)

Av Emelie - 27 april 2009 19:50

Ni vill förstås veta vart kattungarna ska flytta:


Cleo flyttar till en ung tjej och hennes pojkvän här i Göteborg. Det är Sara, hon som brukar skriva kommentarer här på bloggen.  :-)


Clara flyttar till en familj med en son och en dotter som snart flyttar till ett radhus i Partille.


Charlie flyttar till ett par som också snart ska flytta: till ett nybyggt hus i Lerum.


Chilli flyttar till en familj med en son som bor i Gråbo strax utanför Göteborg.


Cornelia flyttar kanske inte alls, eller så flyttar hon till en fodervärd som vi inte har hittat ännu.  :-)


Orsaker till att jag är glad att jag ska behålla Cornelia: hon har en vacker, kall silverfärg och skarpa kontraster i pälsen. Hennes ögon är mycket vackra, sitter brett isär och är lite ovala och sneda. Huvudet är vackert rundat och nosen bred med tydliga morrhårskuddar. Hon har helt klart det rätta "sibbeuttrycket" och ett fint temperament. Fast det jag har skrivit nu är, förutom det där med silverfärgen, sant för varenda en av ungarna i kullen!

Av Emelie - 27 april 2009 17:16

Nu har Sara och Peter sett två riktiga parningar med vrål och rullande efteråt, så det ser hoppfullt ut! Kanske kommer de att vilja ha en kattunge ur D-kullen i stället för traditionell parningsavgift.   :-D

Av Emelie - 27 april 2009 15:58

Idag har jag lämnat Lisen hos Botvinnik för parning. De gjorde några tappra försök medan jag var där, men lyckades inte träffa riktigt rätt.  ;-) Vi får tänka på att Viggo faktiskt är nybörjare, så det ska nog gå vägen när de har fått öva sig ett tag. Ett klart intresse fanns i alla fall från båda håll.  :-D Jag är lite stolt också över att domaren var så nöjd med honom. Jag har alltså gjort ett bra val... :-)

Av Emelie - 27 april 2009 09:29

Businkas lillmattar var här länge igår och lekte med kattungarna. Jag känner igen den hängivenheten från mig själv när jag var barn. De berättade att Billie Bling Businka kallas för Bobo till vardags och att de hade varit ute med henne i koppel, när ett par äldre damer började spekulera om vad det kunde vara för sorts djur. "Det är nog en ekorre, jag har hört att det finns gråekorrar, kanske kan man ha dem som husdjur." De gamla tanterna fortsatte att prata om vilket sorts exotiskt djur det kunde vara. När Businka sedan klättrade upp i ett träd, så blev de helt övertygade: "Det är en ekorre!" :-D


Bobo kan pussa sin matte på kommando, och hon förstår ordet "fisk". När hon hör det ordet så jamar hon, och sedan får hon mat. ;-)


Bobos färg är svart tigré, SIB ns 23

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards