Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under mars 2009

Av Emelie - 28 mars 2009 00:26

Jag är väldigt förtjust i abessinierrasen och råkade idag hitta en hemsida med en uppfödning av abessinier i Umeå sedan 1988. 69 katter har fötts i det katteriet! Tänk när jag har hållit på så länge... Eller kanske hinner jag tröttna innan dess?


Den här uppfödaren verkar vara intresserad av att hitta på bra namn till sina katter, precis som jag. Det finns en sida med kattnamnen och deras betydelser: http://www.kattkristin.se/kullar.htm

Av Emelie - 27 mars 2009 21:34

En av kattungarna har redan, vid 10 dagars ålder, lärt sig att spinna. Jag tror att det är Chilli! En annan av kattungarna, Clara, kom emot mig idag med ögonen öppna som om hon ville upptäcka världen i stället för att snutta på sin mammas tutte. Det beteendet känner jag igen från Alvina, och Alvina har supertemperament, så det bådar gott för framtiden. Och vad tror ni att hon gjorde sedan? Jo, hon försökte tvätta sin ena lilla tass! Alla ungarna har nu öppnat sina ögon mer eller mindre. Sara fick till några riktigt bra bilder på Cleo och Clara när de pep som bäst!


Ibland slickar sig en kattunge runt munnen i sömnen som om de precis hade sugit på tutten och ibland kan någon av dem pipa i sömnen. Man vill ju bara äta upp dem när de är så där gulliga!

Av Emelie - 27 mars 2009 21:09

Vi har haft trevligt besök i kväll: Sara, som brukar skriva kommentarer på min blogg, kom hit med pojkvän och två kattintresserade kompisar. Om det fungerar i natt med allergin, så vill Sara och hennes pojkvän tinga Cleo. Vi håller alla våra tummar för att det ska gå vägen!


Besökarna fick hålla i var sin liten kattunge, men det tyckte egentligen inte Evora var så kul, så hon gick fram till en unge och försökte ta tillbaka den till boet.... Jag fick lite dåligt samvete för att jag utsätter henne för detta och samtidigt tänker jag att de som vill testa sin allergi måsta få chansen att komma hit och göra det. Så snart Evora hade fått tillbaka sina ungar så blev hon i alla fall lugn igen!


Jag slutar aldrig fascineras över alla goa människor som jag lär känna genom min kattuppfödning! :-D Dessutom visade det sig att Sara och henns kompis känner Amandas matte!

Av Emelie - 26 mars 2009 22:29

Ibland frågar mina kattungeköpare när den bästa tidpunkten för kastrering är. Jag har nu frågat min veterinär och fått svaret att den optimala tidpunkten är vid 6 månaders ålder.

Av Emelie - 26 mars 2009 20:57

Det finns en bok som heter "Make your own cat toys", och därifrån kommer det här exemplet. En superenkel och miljövänlig leksak att göra själv av en gammal toapappersrulle!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards