Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under mars 2009

Av Emelie - 5 mars 2009 11:40

Idag ska jag till Arbetsförmedlingen och påanmäla mig efter sjukdomen. Gör jag inte det så får jag ingen a-kassa. (Har vi hört det hotet förut?) Min kompis G brukar förresten kalla Arbetsförmedlingen för Arghetsförnedringen. ;-)


Annat var det på den gamla goda tiden när min far jobbade på Arbetsförmedlingen i Umeå. Those were the days....... - Or not, som Byron Katie brukar säga.

Av Emelie - 4 mars 2009 18:27

Har börjat göra The Work nu igen, och det känns jättebra!!!! :-) Blev så inspirerad av att läsa en bok full med dialoger. Två dagar i rad har jag följt Katies råd: "have The Work for breakfast", och det har känts mycket mer tillfredställande än vilken yoga som helst. The Work är min meditation.


För att visa er ett exempel på hur The Work går till så visar jag er här en kvinna som gör The Work med Katie på en smärtsam tanke om hur människor inte borde vara fördomsfulla. Filmen är lite äldre, så på den tiden var det kanske mer "alternativa barfotakvinnor" (hon i filmen har inga skor på sig) som kände till Byron Katie. Nu är hon hur stor som helst och alla möjliga människor känner till henne. The Work fungerar på alla, oavsett religion eller tidigare kunskaper. Jag gillar när den lilla dottern säger "jag älskar dig, mamma". Det är som om dottern är med och gör The Work med mamman.

Av Emelie - 3 mars 2009 22:27

Så här ser Evoras mage ut idag när det är två veckor kvar till förlossningen. (Den korta pälsen på magen beror på att jag har trimmat lite för att ungarna lättare ska kunna snutta.)


Som en jämförelse kan ni se på följande bild från den förra dräktigheten då hon hade ännu mindre päls på magen: http://emmisibirier.bloggagratis.se/2008/05/23/732888-sa-har-ser-evoras-mage-ut-nu/


Den gången hade hon 6 ungar i magen. Var med i min omröstning och gissa hur många ungar hon har i magen nu!

Av Emelie - 3 mars 2009 19:46

Kändes bra att kunna hjälpa till lite både igår och idag med flytten. Drog en cykelkärra med kartonger och flyttstädade. Blir lite sugen på att bo därute på Brännö, men samtidigt avundas jag dem inte de långa resorna till fastlandet.


Botvinnik har förresten blivit publicerad på avelshanelistan.  :-) Undrar hur många kullar han får och hur kattungarna blir. Jag vill helst att allt med uppfödningen ska hända nu på en gång, men jag får lugna ner mig själv och tänka att mina nya kattungar faktiskt kommer snart!  :-)

Av Emelie - 2 mars 2009 13:25

Igår sökte jag förresten ett jobb som coach. Men fick ett negativt svar direkt via mail och blev jätteledsen. Jag som hade skrivit om min ansökan enligt Ws tips och var så nöjd med den! Men å andra sidan skulle jag inte vilja ha den där personen som chef ändå: någon som sitter och jobbar på söndag eftermiddag och inte ens kan skriva vänliga mail. Tack för att jag slapp det jobbet. :-) Jag är tydligen inte riktigt redo att ge mig ut på arbetsmarknaden ännu.

Av Emelie - 2 mars 2009 13:20

Idag åker Lilla Lo ut till Brännö och hjälper G och Y att flytta. Ute snöar det, så vi får klä oss ordentligt.


Jag har kommit på att man kan mixa Holistics proteinpulver med chokladsmak med en banan och lite vatten och ett par droppar rapsolja, så får man ett Zone Perfect mellanmål. Dricker det just nu. Gott, faktiskt.

Av Emelie - 1 mars 2009 16:10

I dag har jag varit och promenerat i Änggården med W. Det känns alltid superbra att träffa henne, för hon är en så lyssnande och stödjande person. Och hon tar fram dessa sidor hos mig också! Hon gav mig tipset att jag skulle kunna jobba som coach, och det stämmer precis med mina egna tankebanor. Sedan sa hon att man kan anpassa sitt CV till det jobb som man tänker söka, så det ska jag ha i åtanke när jag känner mig redo. Inte stressa mig själv, utan ta det lite lugnt steg för steg.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards