Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under mars 2009

Av Emelie - 10 mars 2009 17:10

Vad kul att du också blev INFP! Jo, jag tänker att det gäller väl att lära sig att hantera den där talangen man har för att förstå andra på ett sätt som inte går ut över en själv.

Av Emelie - 10 mars 2009 11:53

Sitter med träningsvärk i hela kroppen och känner mig nöjd med mig själv att jag har börjat träna ordentligt.  :-)


Nu på morgonen satt jag och gick igenom försäljningsavtalet för avelskatt igen. Funderade på vad jag tycker är absoluta miniminivån när det gäller hur en ansvarstagande uppfödare bör bete sig. Gjorde några mindre justeringar i formuleringarna. Även om jag troligen inte kommer att använda detta avtal till C-kullen, så är det bra att det är klart för kommande behov.


Det var förresten en uppfödare i Sverige som fick åtta sibiriska kattungar för ett tag sedan. Jag hoppas för Evoras skull att vi inte får många. Men för min egen egoistiska del så tycker jag nästan att ju fler desto bättre, så länge jag slipper flaskmata.   ;-)

Av Emelie - 9 mars 2009 14:14

Sara skrev en kommentar:

"Jag hittade den här sidan: http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes2.asp där kan man göra testet gratis, jag vet inte om det är längre nån annan stans, men här är det 72 frågor iaf...


Jag blev ESFJ förresten, stämmde rätt bra tyckte jag =)"


Jag kan berätta att jag gjorde testet, och att jag blev INFP, så det borde stämma ganska bra. Men det är inte det ursprungliga testet. Intressant att läsa om "sin" typ också. Jag är en "healer" som vill förbättra världen, och det stämmer ju. :-) Just nu förbättrar jag världen genom att ta hand om min egen hälsa och genom min kattuppfödning. Yrken som jag passar till är förresten jobb inom humaniora, språk, författare, psykologi och religion, och det stämmer ju riktigt bra!

Av Emelie - 9 mars 2009 13:46

Alvina tänker: "Jag förstår inte varför matte vill att jag ska ligga i den här konstiga mackapären, men om det är viktigt för henne, så gör jag väl det."

Av Emelie - 9 mars 2009 10:47

Oj, vad jag mår bra så här dagen efter träningspasset! Det känns verkligen att träning ger effekt på psyket. Så idag tror jag att jag ska ta en promenad runt Härlanda tjärn i det fina vädret! Jag tycker att jag har fått mer muskler och mindre fett sedan jag började med dieten, och idag när jag tittade mig i spegeln så kände jag mig riktigt nöjd, trots att det inte märks så mycket skillnad på vågen ännu. Vår nya granne är före detta elitidrottare, och jag känner mig väldigt inspirerad av henne bara efter att ha träffat henne en gång!   :-)

Av Emelie - 8 mars 2009 22:41

Nu har jag lagt in två nya sidor på min hemsida: planer för 2009 och bilder på min A-kull. Kolla gärna på www.emmis.org.


En intressant iakttagelse: Det är många fler som besöker min blogg än min hemsida. Men det kanske inte är så konstigt, för jag uppdaterar ju bloggen mycket oftare....

Av Emelie - 8 mars 2009 19:01

Eftersom jag inte har haft så mycket bilder på sistone, så vill jag passa på och visa den här fina bilden som Guro har tagit på Alvina. Visst är hon fin?

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards