Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Emelie - 25 mars 2009 22:31

Har idag börjat Pawpeds grundkurs och den är mycket mer ambitiöst upplagd och lärorik än uppfödarcertifieringen hos SVERAK! Jag rekommenderar denna distanskurs till alla kattägare, inte bara uppfödare!


Klicka här på länken: http://pawpeds.com/pawacademy/courses/g1/g1info_se.html 

Den håller på i 6 veckor och varje vecka ska man lämna in uppgifter, vissa uppgifter ska göras i grupp. Kursen är otroligt populär, så man får vänta ett tag innan man kan börja den. Sedan finns det två kurser till, steg 2 och 3, när grundkursen är avklarad. Den här veckan fick vi i uppgift att skriva om hur vi kunde göra för att aktivera våra innekatter mer och det finns otroligt mycket man kan göra när man tänker till: innätade balkonger eller rastgårdar, jaktlekar, klätterträd, gå i koppel, göra egna leksaker. En innekatt behöver aktiveras för att få tillräcklig stimulans och motion.


Jag fick verkligen tänka till vad jag kunde göra och kom fram till att vår balkong helt klart skulle kunna göras mer kattvänlig med hyllor och gömställen till exempel och jag skulle kunna försöka lära Evora att gå i koppel.


Sedan får man ju också lära känna andra kattintresserade genom den här kursen!

Av Emelie - 25 mars 2009 15:25

Vi det här laget känner ni säkert igen Arvid, silverhanen från min a-kull, som redan har hunnit bli 9 månader. En jättefin kille är han, och titta vad han verkar ha det bra!  :-)

Av Emelie - 25 mars 2009 11:44

Idag fyller kattungarna en vecka och jag är ledsen, men det blir inga bilder, för kameran har blivit knäpp. När jag kopplade in kameran till datorn så sa datorn att det fanns en oläslig enhet (kameran).


Cornelia har öppnat sitt ena öga nästan helt och det andra ganska mycket. Cleo har börjat öppna båda sina ögon. Cleos färgbestämning är fortfarande inte klar. Alla väger idag runt 225 gram.

Av Emelie - 25 mars 2009 00:32

Det är tråkigt och tar lång tid, men det blir mycket lättare för dig som läsare att hitta då! Inte helt lätt heller vilka kategorier man ska ha och vilken kategori ett inlägg hör till.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards