Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Emelie - 21 februari 2009 22:09

Det har gått bra att följa dieten och jag märker redan en effekt, både på vågen och i form av hårdare muskler (!) Det känns ibland som att jag äter absurt mycket protein jämfört med tidigare (ungefär 77 gram per dag), men det är tydligen vad som krävs för att gå ner i vikt.


Det nya med den här dieten är att jag inte väljer den mat som smakar godast utan den som får mig att må bäst. Det är en milsvid skillnad mellan de två sätten att tänka. Nu ser jag mat som medicin snarare än som ett sätt att njuta. Och nu när jag vet att jag inte äter sötsaker längre så saknar jag dem inte. Det går lika bra ändå. Plus att vi sparar en hel del pengar för att vi inte längre köper Häagen Dasz och Ben and Jerry's.


Apropå det så har jag blivit riktigt fena på att spara pengar också. Faktum är att jag så gott som aldrig impulsköper längre, köper bara sånt som jag länge tänkt att jag behöver. Plus att man inser att man inte behöver så mycket som man trodde. När vi handlar kläder så går vi ofta till Klädkällaren i Hjällbo, där de har billiga kläder (men ändå riktigt fina). Att handla där känns inte som ett nerköp, utan som ett smart sätt att spara pengar. Ingvar Kamprad handlar tydligen också på lågprisaffärer, förresten. Folk i Schweitz där han bor stör sig tydligen på att han som är så rik inte bidrar till deras ekonomi. ;-)


Ibland tänker jag vilket otroligt sjukt i-landsproblem det är att vi äter för mycket mat. Och att jag blir superhungrig bara av att börja äta lite mindre. Det finns ju barn i världen vars föräldrar inte har råd att ge dem mer än en skål ris om dagen. Då kan man börja snacka om att äta lite. Jag önskar att jag kunde ändra på världen så att alla människor fick äta sig mätta varje dag. Det känns så fel ibland att leva i den här galna världen där det finns så mycket lidande.


Man kan bara göra det lilla man kan för de människor och djur man har omkring sig. Försöka vara en ljusglimt i mörkret så gott man förmår.

Av Emelie - 21 februari 2009 22:04

Nu när jag inte kunda visa några fler bilder på Bonnie så får jag väl visa en på Billie i stället från vårt förra besök. En snygging och ett charmtroll är hon!

Av Emelie - 21 februari 2009 20:33

Idag träffade vi Bonnie igen och jag slutar aldrig förvånas över hur snygga och rastypiska katterna från min uppfödning är! Jag är mycket stolt. Bonnie är en hejare på att hoppa högt och hon har även visat sig kunna klättra i kristallkronor! En snygging helt klart!


Jag får be om ursäkt för vår knäppa kamera. Vi tog massor av bilder och sedan när vi kom hem så var det bara denna halvtaskiga bild i kameran. 

:-(  Kanske kan ni ändå få en viss känsla för hur fint Bonnie har utvecklats!Hon är lik Lisens systrar tycker jag.

Av Emelie - 21 februari 2009 12:53

På Margitas blogg hittade jag den här supersnygga kattbalkongen. Vill ha!


http://www.alltomkatter.se/article.asp?article_id=351&infogrp_id=43

Av Emelie - 21 februari 2009 12:20

Idag fick jag följande kommentar: "Du måste sälja dina katter väldigt billigt då du haft 9 kattungar men bara fått 37.000 kr i intäkter?"


Jo, det är så här: tingningsavgifterna för B-kullen betalades under 2008, men resten av kattungepriset betalades under 2009. (Det är bland annat därför jag tror att resultatet för 2009 blir bättre.) Amanda har jag inte sålt, utan hon finns kvar hos en fodervärd, där hon kommer att få en kull så småningom.


Apropå mina priser, så tar jag 7000 kronor för en sällskapskatt och 9000 kronor för en avelskatt.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards