Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Emelie - 1 februari 2009 18:48

Idag var vi och hälsade på Alvins matte och husse. Han har blivit så himla snygg, Alvin! Se bilderna! De berättade om en massa saker som han brukar göra: springa runt hela lägenheten, fånga bollar och sitta i knät på matte när de äter frukost. Han gillar att sitta och titta när husse och matte duschar, och han brukar hoppa ner i tvättkogen och bitas när man försöker plocka upp tvätt. ;-) Alvin har en otroligt buskig svans, som en ekorre nästan. Han är numera kastrerad, och alla besökares lilla älskling. Alvins husse känner av sin allergi lite, men han har valt att leva med det, och det är säkert Alvin tacksam för!

Av Emelie - 1 februari 2009 12:32

Jag skulle ju sluta med socker och det gick faktiskt bra - tills jag upptäckte att jag inte hade gått ner någonting alls i vikt, då blev jag uppgiven och började igen. Men jag äter mindre socker än förut för jag vet att jag inte behöver äta socker, jag är inte sockerberoende, bara väldigt förtjust i sötsaker och lite väl överviktig.......


Den enda dieten jag har prövat som verkligen fungerar är The Zone, men den är jobbig också, för man måste tänka på vad man äter! Men man blir stark och frisk av den...mer muskelmassa och mindre fett.


Läs mer här: www.zonediet.com

Av Emelie - 1 februari 2009 12:24

Igår var vi hos Businkas (Billie Blings) 3 mattar och husse. De går ut på promenad med henne 1-2 gånger per dag och husse har byggt ett eget klösträd på balkongen av dräneringsrör och rep! Dessutom har han sågat ett hål i toalettlocket och satt en gratängform i hålet med kattsand för att Businka ska lära sig att kissa och bajsa i toalettstolen! Jag trodde att de skulle köpa en speciell toaletträningsgrej, men de tyckte det var onödigt dyrt, 700 kronor. Imponerande, tycker jag.


När vi satt och fikade så låg Businka i sin brödkorg bredvid bordet och höll oss sällskap. Hon visste att hon inte fick gå på bordet. Hon hade också lärt sig att dricka ur tvättstället.

Av Emelie - 1 februari 2009 00:27

Jag och H såg en romantisk komedifilm på TV. Vad var det den hette nu igen? "Love, actually" eller nåt sånt.) Det brukar ju vara så att det är kvinnor som gillar såna filmer, men det var H som skrattade. Jag blev rörd, för att jag såg en kvinna som hade en bror som var psykiskt sjuk och som hon kände ansvar för. Och på grund av det så kunde hon inte bli ihop med mannen som hon var kär i. Jag blev så berörd av det. Sedan låg jag och H i soffan och kramades och det kändes så fint att just vi har träffat varandra. Det känns så bra att han tycker om mig som jag är, trots att jag är så dålig på att städa och laga mat och trots att jag är överviktig och inte har något jobb. Och då blev jag ännu mer rörd.

Av Emelie - 1 februari 2009 00:08

Jag måste bara berätta en sak som hände härom dagen. En mamma till Lilla Los kompis var här och hälsade på. Hon pratade på som hon brukar och tyckte att en burk med lock som stod i köket var så snygg (vi har köpt den på IKEA). "Oh, är det är sån där burk med kaffebönor i", så hon och öppnade locket för att andas in aromen. "Nej", sa jag, men då hade hon redan börjat dra in andan, "det är katternas torrfoder".

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards