Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 25 september 2008

Av Emelie - 25 september 2008 16:22

Kunde inte låta bli att visa den här underbara bilden av Lisen, som kanske är ca 3 veckor gammal. Visst är hon bedårande? Väldigt fin symmetrisk fläck på nosen, har jag alltid tyckt.

Av Emelie - 25 september 2008 16:04

Jo, det är Lisen och Yakov som kattungar. Om man parar dessa två, hur tror ni då att ungarna kommer att se ut? Ganska söta va? Trodde väl det.


För er som är nya på bloggen kan jag berätta att Lisen just nu är dräktig och vi väntar med spänning på hennes och Yakovs kattungar. Kommer de att likna sina föräldrar som ungar måntro?


Observera att båda hade kortare päls som ungar än de har nu!

Av Emelie - 25 september 2008 12:27

Den där idén jag hade om att föda upp vildguppy lät först väldigt bra, men det blev väldigt snabbt väldigt fullt i akvariet. Igår när Lo och jag påbörjade "projekt flytta över fiskar till plastlådor" så visade det sig att det inte fanns "cirka 50" yngel, utan snarare cirka 100. Lo bestämde att vi bara ska behålla några hanar så att vi slipper överbefolkning i fortsättningen. Enda svårigheten är att det finns en hona kvar i akvariet som är mycket svårfångad. Och även om jag lyckas fånga henne så kan det hända att en av hanarna raskt förvandlar sig till en hona för att föra arten vidare. Smart va? Det är så de gör, de små illmariga djuren.

Av Emelie - 25 september 2008 08:05

Vi ska på utställning i Svenljunga i helgen med Evora, och om hon tar championtitel då så blir det nog hennes sista utställning. Det enda kruxet är att hon har blivit rätt mager, och det beror delvis på att hon numera vägrar äta det vanliga torrfodret. Jag kompletterar därför med ett annat (kattunge-)foder, som hon kan tänka sig till nöds, men framför allt är det våtfodret, "stinkmaten" hon vill åt. Hon får våtfoder oftare nu för att hon inte ska tyna bort helt, och det finns inga gränser för vad hon gör för att få denna eftertraktade föda! Hon har märkt att om hon beter sig på ett visst sätt, så får hon lättare mat, och jag vill inte ge henne något om hon jamar och är för påstridig. Därför är hon tyst.


Men varje gång jag går in i köket så kommer hon dit och tittar på mig med sina oemotståndliga ögon. Sedan rullar hon sig på golvet, för det har hon märkt är effektfullt. När jag tar ut maten ur skåpet är både Lisen och Evora där på två röda sekunder och trycker nosarna mot skålen för att komma åt maten först. Och jag som helst skulle vilja att de bara åt torrfoder  ;-)


Nu sedan jag har gett efter och börjat ge dem våtfoder flera gånger om dagen så har Evora blivit mer tillgiven och gosig, för det vet hon att jag gillar. Så varje gång hon kommer fram och vill kela, så vet jag att det är i manipulationssyfte för att hon ska få behålla sina nya matprivilegier. Och trots att jag vet varför hon gör det så låter jag mig charmas av det varje gång! Det finns inget som slår Evora när hon är inne i denna charmoffensiv. Det är bara att kapitulera!  ;-)

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards