Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 1 september 2008

Av Emelie - 1 september 2008 20:09

Du skrev en kommentar om att du tyckte att det var fel att ta betalt för att vara testhem. Du har rätt till din åsikt, men det är å andra sidan ingen som blir tvingad att komma hit, eller hur? Just nu finns det inga gratis testhem i Göteborgsområdet, och det är inte så konstigt tycker jag, för man får inget för det besvär det faktiskt innebär att boka tid, städa innan och att umgås med personerna under själva besöket. Med tanke på hur många som har hört av sig när vi inte varit testhem inom SÄSK så kan jag tänka mig hur det skulle bli om vi var det.


Alternativet hade varit att vi inte skulle vara testhem alls, men då hade människor ändå kontaktat mig och velat komma hit. De flesta som vi har tagit emot har varit trevliga människor, men en kvinna som jag tog emot var väldigt sur och svarade inte ens på mitt mail där jag frågade om hennes son hade reagerat på katterna. Hur kul är det? Kanske hade hon varit mindre sur om jag tagit betalt, eller så skulle hon inte ha kommit, vad vet jag?


Jag arrangerade även en "testresa" till en annan sibirisk katt där jag bjöd på fika osv. Två av familjerna som var med hörde aldrig av sig efteråt för att berätta hur det hade gått, men den tredje familjen var supertrevlig, så det var okej ändå.


Sammanfattningsvis kan jag säga att SÅ kul är det faktiskt inte att ofta ta emot okända människor i sitt hem!

Av Emelie - 1 september 2008 08:26

Nu har jag börjat få rapporter från familjerna hur det går med deras nya kattunge. Det verkar gå över förväntan, och alla berättar hur otroligt gosiga och keliga deras katt är! Jag tänker då: om deras katt är kelig, hur gosig kommer då inte Alvina att vara när hon kommer hem till Guro? Hon kommer att sitta som ett plåster på henne från morgon till kväll!  :-)

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards