Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under augusti 2008

Av Emelie - 22 augusti 2008 21:36

Här får ni två matbilder också.

Av Emelie - 22 augusti 2008 21:29

DA777777/Det går åt mer och mer kattmat i det här huset. Tre gånger om dagen vräker katterna i sig ett helt paket med Bozita mjukmat. Däremellan äter de Orijens torrfoder när de blir sugna. wesssssssssaaaaaaaaaaaaaaasi96jnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnfffffffffffffffffffffffffffffff
ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
ffffffffffffffffffffffffffffoim


URSÄKTa. dET D¨ÄR

SISTA SKREVS AV





Av Emelie - 19 augusti 2008 11:21

Kattungarna leker nu INUTI en av mina blommor, vilket gör att den ser rätt kvaddad ut.nnnnnnnnnnnnnnnn Nu skrev de på tangentbordet också. Buskissar!


Lisen blir, som ni ser, bara snyggare och snyggare för varje dag. När hon var liten var jag ett tag lite oroad för hur hon skulle ta sig ut som vuxen. Skulle hon likna en sibirisk katt överhuvudtaget? Men ja, det gick ju bra. Nuförtiden är hon ofta lite småsur, och jag gissar att hon mår illa, precis som jag gjorde under graviditeten. Inte kul!  :-(

Av Emelie - 18 augusti 2008 12:35

Nu börjar det bli dags för mig att skänka 200 kronor per såld kattunge till Råmossens katthem, som jag gärna vill stödja, eftersom jag känner starkt för alla hemlösa katter (och människor) i världen. Gå gärna in på Råmossens hemsida och se om det finns något DU kan göra för hemlösa katter: http://hem.passagen.se/ramossenskatthem/ Det brukar finnas katthem på de flesta orter, och de blir glada för bidrag i form av frivillig arbetskraft, skänkta kattsaker och pengar.


Min dröm är att det fanns en lag i Sverige som sa att alla katter över 12 veckor ska vara öron- eller chipmärkta. Det vore också bra om alla huskatter över, säg, 2 år, var kastrerade. På så sätt skulle problemet med katter som far illa minska, även om det kanske inte skulle försvinna helt.


Förresten, det var en kvinna som ringde igår angående Nine. De vill ha en kanin som kunde bo i deras stall, och som kan komma överens med deras katter. De har en dotter på 10 år som gärna vill ha en kanin. Jag tror att Nine kommer att få det bra hos dem! De ska komma och hämta Nine idag, och troligen hämtar de buren senare....

Av Emelie - 17 augusti 2008 19:24

Jag hinner inte med att visa alla fina bilder som Lilla Lo tar med vår halvkassa kamera, men här har ni några smakprov!


Sommaren börjar ta slut och det är dags att sälja kaninburen för en symbolisk summa (kaninen Nine är också till salu). Det var bara tänkt att vi skulle ha henne över sommaren, så snart är både Kajsa, kattungarna och Nine borta. Det kommer att kännas tomt när alla flyttar, men sånt är livet: djur kommer och går, precis som allt annat. Vi har också vildguppyyngel för 1 krona styck om någon vill ha! Hör av er om ni vill köpa fiskyngel, kaninbur med eller utan kanin billigt: saga_emelie@hotmail.com

Av Emelie - 16 augusti 2008 10:57

Evora är faktiskt lite konstig ibland. Först brukar hon jama högt för att locka på sina ungar. Oftast struntar ungarna i att komma. Men när de väl kommer, så får de snutta bara ett par minuter, sedan reser sig Evora och går iväg. Ibland kan hon också fräsa åt sina ungar, antagligen när de har gjort något fel.


Igår började Lisen bita en unge så att den pep. Vi sa åt henne men hon fortsatte. Då blev Evora arg och jagade Lisen runt i hela lägenheten....

Av Emelie - 16 augusti 2008 10:30

Jag tror att Algots husse och matte kommer att gilla bilden när man ser Algots tass. De var de som hörde av sig först av alla, och de ville helst ha en stor hane med stora tassar. Sen hörde jag inte av dem på ett tag, så jag trodde att de hade ändrat sig. Men precis när jag nästan skulle sälja Algot till en annan familj, så hörde de av sig igen. Nu ser de förstås fram emot att få hem Algot "på riktigt".

Av Emelie - 15 augusti 2008 20:21

Nu väger alla kattungar utom Alvina över ett kilo. De äter mängder av mat varje dag och snaskar gärna i sig matrester från tallrikarna. Här får ni se några bilder från när Arvids nya matte M var här och hälsade på med sin dotter A. M hade fått en ny digitalkamera som rymde flera hundra bilder, så A och Lo gick omkring och fotade massor av bilder hela kvällen.


Ibland tänker jag att det är konstigt att just jag har råkat få världens fem sötaste kattungar. Och de blir bara finare och finare för varje dag som går! H kan bli irriterad på dem ibland när de stjäl mat från bordet, men jag bara längtar efter nästa kull och fördjupar mig i katthemsidor, för jag har bestämt mig för att köpa en ny hona med lite nytt blod (annorlunda stamtavla) så småningom. Jag kommer också att satsa stenhårt på fodervärdar, för på så sätt kan jag få in fler djur i aveln, utan att vårt hem blir överbefolkat. Hör av er till mig om ni är intresserade av att bli fodervärdar! saga_emelie@hotmail.com

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards