Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Emelie - 29 augusti 2008 19:30

Efter middagen satt jag på balkongen med alla katterna och kollade så att ingen skulle försöka med något Houdinitrick. Alvina och Alvin turades om att ligga på mitt bröst, och alla var bara så bedårande. Tänk att jag klarade av att föda upp en kull med sibiriska kattungar, och vilken kull sen! Deras pälsar blänkte i solen och det hade börjat komma ljusare päls på ryggen. Alla såg så friska, starka och välmående ut att jag kände mig alldeles varm i hjärtat! På något sätt så var det som om vi hade en sista mysstund tillsammans, och att katterna FÖRSTOD.


Tidigare idag var vi på Husdjurshälsan i Högsbo, enligt min mening stans bästa veterinär, och fick veta att katterna var så fina så fina och alldeles friska. Jag var nervös för hur chipmärkningen skulle bli, men det gick bra.


Det finns fler foton inuti kameran, men just nu vet vi inte var vi har den i röran, så ni får nog vänta lite på bilder. Jag hoppas att jag så småningom ska kunna lägga ut kattungeköparnas bilder här!

Av Emelie - 29 augusti 2008 08:32

Hej alla!


Jag vill bara informera om att vi numera är ett privat testhem (utanför SÄSK). Man fick inte ta betalt om man ville vara testhem inom SÄSK, men vi har haft så många testhemsbesökare här redan och det tar mycket tid, så därför har vi valt att ta 200 kronor per besök, som man sedan får tillbaka om man köper en kattunge från oss. Välkomna att höra av er! saga_emelie@hotmail.com

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards