Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 9 augusti 2008

Av Emelie - 9 augusti 2008 16:37

Numera är jag ägare till tre sibirhonor: Evora, Lisen och Amanda. Guro var här idag och valde Alvina, så nu är Amanda min katt som ska bo hos vår fodervärdsfamilj, som bor alldeles i närheten, och vars son redan är kompis med Lilla Lo. Planen är att Amanda ska få en kull innan hon kastreras. Amanda är en stor, "vild" katt med mycket fin pälskvalitet. Hon har goda förutsättningar för att bli en bra avelshona!

Av Emelie - 9 augusti 2008 10:25

Här ser ni Alvin, Amanda och Arvid, som slickar i sig en god glass!

Av Emelie - 9 augusti 2008 09:17

Min hand är nästan helt återställd nu. Kattungeköparna vill träffa sina sötnosar en sista gång innan hämtningen. Stamtavlorna har kommit. Det står mitt stamnamn och namnen som jag har hittat på på stamtavlorna! Idag kommer Guro från Norge och hälsar på. Hon ska bestämma sig definitivt om hon vill ha Alvina eller Amanda. Den andra katten ska bo hos en fodervärd alldeles här i närheten. Jag kommer att äga henne i början och hon ska få en kull. Lisen har hastigt och lustigt börjat löpa, så hon är på dejt hos Yakov nu. Stora tjejen! Kattungarna ska bara bo här tre veckor till, sedan blir det tomt. Amanda och Algot är väldigt förtjusta i varandra, och de är lika som bär! De tre bilderna med två katter som sover bredvid varandra visar Algot (vänster, bakom) och Amanda. Helt plötsligt har Amanda vuxit i kapp, så nu väger de lika mycket också!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards