Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under juni 2008

Av Emelie - 10 juni 2008 20:32

Idag har mina kattungeannonser blivit publicerade på SÄSKs hemsida och på Spinneriets hemsida. Dessutom har jag bett om hjälp med färgbestämning av dem som besöker SÄSKs forum. Detta har ökat trafiken till min blogg en hel del, vilket är lite spännande. Dessutom har Anja, en av mattarna till Yakov, refererat till mig i sin blogg, och genom henne har jag fått nya besökare. Intressant hur det fungerar ute på Internätet! Nu ska jag göra ett test! Jag lägger ut en länk till Eckhart Tolles hemsida! http://www.eckharttolle.com/


Jag lyssnar fortfarande på Eckhart varje kväll innan jag går och lägger mig i stället för att se på TV. Inte för att jag bestämt mig för det, utan det bara blir så, eftersom jag mår bra av det. I kväll ska jag lyssna på Eckhart medan H. kollar på fotboll med hörlurar. Teknikens under!

Av Emelie - 10 juni 2008 18:03

Man ska tydligen kunna avgöra färgen genom att titta på baksidan av svansen. Varsågod: Bilder på svansens baksida (Alvina).

Av Emelie - 10 juni 2008 16:25

Fler bilder på den svårbestämda färgen på Alvina. Är hon en svart tigré eller en silver tigré? Skriv gärna kommentarer!


/Emelie

Av Emelie - 10 juni 2008 10:05

Dagens bilder från invägningen i följande ordning:


Algot, Alvin, Alvina, Amanda och Arvid.


Alla kattungarna går upp bra i vikt, de är pigga och äter bra. Man ser redan skillnad i storleken! De är ju både blinda och kan inte gå ännu, så att hitta maten tar ett tag. Först leter de febrilt efter en spene, och de har ingenting emot att stjäla en tutte från ett syskon. Sedan hör man ett smackande ljud och så blir det tyst medan de ligger stilla och bara suger i sig mjölk. När de är mätta flyttar de på sig och somnar tryggt i högen med andra kattungar.


Av Emelie - 9 juni 2008 12:14

Jag skämmer bort Evora nu när hon ger di. Idag fick hon överbliven rostbiff och gissa om hon gillade det! Lisen satt snällt och väntade på sin tur som vanligt. Kajsa är ännu argare på Evora nu när hon har kull, så hon fräser och morrar så fort de möts. Lisen, däremot, får gärna vara med kattungarna om hon vill. Men Lisen skulle vilja leka lite oftare med Evora!

Av Emelie - 9 juni 2008 08:51

Fick precis några bilder från Yackos ägare som var här igår! Det är hela kullen och lille Alvin som har blivit plåtade.

Av Emelie - 9 juni 2008 08:30

Numera anser jag Alvina vara silverfärgad, men jag är inte 100% säker. Se på de här bilderna och avgör själva! Som ni ser verkar färgen olika på olika bilder, beroende på ljuset. Alvina är den katt som protesterar mest när man tar upp henne ur lådan, typiskt nog. Evora blev orolig och undrade vad jag gjorde med hennes stackars unge, men jag tog ju bara några bilder!

Av Emelie - 9 juni 2008 07:21

Alldeles nyss blev jag väckt av att H. kom in och sa att det saknades en kattunge i bolådan och att locket hade ramlat ner. Gud, vad jag blev stressad! Jag gick dit och kollade och ja, det fanns bara fyra ungar i lådan. Som tur var dröjde det inte länge förrän jag hittade den femte ungen - bakom lådan! Men nu kom nästa problem: Evora ville inte gå tillbaka till lådan, trots att vi tejpade miljoner tejpbitar av en särskilt bred sort för att locket skulle sitta säkert fast. Så jag fick bädda i garderobshyllan där hon födde kattungarna. Sedan flyttade jag ungarna, och då gick hon snällt och lade sig för att ge di. Vilken lättnad! Jag har fortfarande inte hämtat mig efter denna chock, och jag känner mig som en jättedålig uppfödare som inte kollade att locket satt fast ordentligt!


En gullig sak: Evora visar att hon vill att jag ska hjälpa ungarna att hitta spenarna. Hon tittar på mig som för att säga: "hjälp till nu du som har händer"! När jag gör det så blir hon nöjd.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards