Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under juni 2008

Av Emelie - 19 juni 2008 10:09

I morgon är det midsommarafton och vädret är kasst som vanligt. Igår firade vi Los födelsedag och faster F var här med 5 (!) presenter. Lo fick tårta utan grädde. På Onenessforalls hemsida var det en tjej från Indien som inte fick gifta sig med sin själs älskade på grund av att föräldrarna sa nej. Och varför? Jo, på grund av kastsystemet (som egentligen är förbjudet). "Be för mig", vädjade hon. Vilken galen värld vi lever i!


Fembarnsmamman Evora är så fin med sina små. Hon tvättar dem och ligger hos dem både dag och natt. Kattungarna har börjat leka lite med varandra. De skojbrottas och bits litegrann. Ibland kommer en unge emot mig och piper som att den söker kontakt och tycker att det är lite spännande med det som händer utanför dess "hem". Idag känner jag ingen speciell lust att göra något. Regnmolnen är täta.

Av Emelie - 18 juni 2008 18:15

Här får ni se bilder på Arvid (de tre första fotona) och Amanda (de tre sista) vid 12 dagars ålder. De protesterar fortfarande högljutt när de blir upplyfta, och evora blir ibland orolig och kommer ut för att kolla att de inte blir misshandlade. Hon verkar lita mer på andra katter än på mig! :-)

Av Emelie - 17 juni 2008 21:15

Den här lilla tjejen, Alvina, är väldigt populär. Uppfödarna slåss om henne(!) Och det kan man ju förstå!

Av Emelie - 17 juni 2008 15:33

Idag fick jag sån lust att fota hela kullen tillsammans. Tror ni att det gick bra? Inte direkt. Evora blev väldigt orolig och ville gripa in hela tiden. När kattungarna sedan snabbt skulle flyttas tillbaka till klädhyllan, så hade några fått smak på friheten och ville rymma. Då tyckte jag att det var lämpligt att börja använda bolådan igen, så jag bäddade i ordning allt och ställde in den i garderoben. Evora vägrade gå ner i lådan trots massor av försök till övertalningar och trots att hennes små ungar redan låg i lådan och pep. Äta kunde hon till nöds göra i bolådan, men inte lägga sig. Så det blev förstås som Evora ville till slut. Vid det laget var lilla Alvina nästan i upplösningstillstånd och jag fick hjälpa henne att hitta en tutte. Slutligen sänkte sig friden över garderoben igen.


På fotot ses från vänster Algot, Amanda, Alvina, Alvin och Arvid.

Av Emelie - 17 juni 2008 13:35

Jag kunde inte låta bli att ta några bilder på Algot också när jag ändå var i farten. Algot är svart tigré och han har en vacker varmbrun ton i sin päls. Han var sist ut, men väger mest. Väldigt snygg kille!

Av Emelie - 17 juni 2008 13:17

Alvin har öppnat sina små söta ögon. Han är bara så gullig att man vill äta upp honom!

Av Emelie - 16 juni 2008 10:01

Bra att det finns observanta personer därute! Jag fick en kommentar att Evoras stamtavla inte stämmer i Pawpeds, och det är sant: hennes pappa är Aksamit Sibaris, inte Khariton Angara. Har mailat den ansvariga. Bilder på Aksamit finns förresten på Siestadream´s hemsida: http://www.siestadream.com/


Idag är kattungarna 10 dagar gamla och de har tredubblat sin vikt sedan födseln! Alla mår bra och har börjat öppna sina ögon! Alvina, som redan har öppnat sina ögon helt, är SÅ söt! :-)


Lille Alvin är den av ungarna som är lättast att känna igen, för han har en så ljus och vacker silverfärg och en tydligare tigrering än de andra. Snygga öron har han också! Så fort man ser två ljusgråa tassar utan nagellack så vet man att det är han! Han var den första levande kattungen som föddes. Alvin kommer nog att bli världens gosigaste myskatt, för han tar allt med ro. Han piper inte lika mycket som de andra, men han KAN pipa om han vill! Jag ska ta bilder av honom snart så får ni se!



Av Emelie - 15 juni 2008 11:18

Amanda hade fortfarande inte öppnat sina ögon i går kväll. Jag tog en massa bilder och valde jag ut de bästa. Vi hade en grillfest som blev väldigt lyckad, trots att vi fick hålla oss inomhus! Så här söt var Amanda igår!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards