Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 5 juni 2008

Av Emelie - 5 juni 2008 11:03

Det känns helt overkligt att Evora kanske ska få kattungar i övermorgon. Precis som det kändes innan Lilla Lo skulle födas. Man hade ingen aning om hur det skulle bli och så plötsligt var man mamma! Så här fin är Evora idag torsdag i alla fall. På hennes högra sida tyckte jag mig idag känna två olika rörelser inne i magen. Lisen tvättade henne där hon låg på köksmattan, men tvagandet övergick så småningom i en brottningsmatch som slutade med att Evora bestämt stirrade på Lisen tills hon avlägsnade sig backande från platsen. Lisen är ett år gammal nu, men känns fortfarande liten i sättet, och i kroppen också, förresten. Evora är större och kraftigare.


Akvariet kryllar nu av småyngel, och ett yngel har en vacker guldaktig färg. Hoppas att det inte blir för trångt för dem bara! Det största hanynglet kommer nog att likna hanen med dubbelsvärdstjärt, ser det ut som. Småhanarna har redan börjat följa efter de vuxna honorna. Som om de inte hade fullt upp med att avspisa sina vuxna friare redan!


Passa på att vara med i min omröstning om hur många ungar det blir nu innan vi vet med säkerhet!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards