Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 3 juni 2008

Av Emelie - 3 juni 2008 22:09

Jag kan inte fatta hur det kan vara så här varmt i början av juni! Det är väl den globala uppvärmningen antar jag. Lisen sitter ute på balkongen på kvällarna för att svalka sig. Det börjar äntligen bli lite svalt nu på kvällen, men inomhus är det som en bastu. H. åkte iväg till Härlanda tjärn för att bada. Lo har badat i utomhuspoolen idag.


Djuren tar det lugnt när det är varmt. De ligger och dåsar i skuggan. Så borde vi människor också göra! Kajsa kom just in efter att ha varit ute hela dagen. Lisen nosar lite på henne och Kajsa morrar. Kajsa är högsta hönset här på bondgården, men Lisen och Evora bryr sig inte så mycket om det.


På tal om rivalitet: bara en enda gång har jag sett mina två vuxna guppyhanar bråka. Det såg ut som att de dansade.


Evoras mage är rund och fin. Kanske kommer kattungarna på lördag som beräknat? Den som lever får se.



Av Emelie - 3 juni 2008 20:05

Idag fick jag en insikt. Frågan som jag grunnade på var varför jag blivit så otroligt intresserad av djur det senaste året. Varför jag vill föda upp djur osv. Trädgården har jag också börjat intressera mig för den senaste tiden. Har planterat en massa och vattnar nu varje dag på ett mycket tålmodigt sätt. Varför?


Jo, det här var vad jag kom fram till: jag har, i likhet med Eckhart Tolle insett att världen är galen. (Tror du mig inte? Titta på nyheterna i kväll.) Det sundaste man kan göra i en värld full av galna människor (jag själv inkluderad) är förstås att söka sig mot det naturliga: mot växterna och djuren, för de står i kontakt med det som är verkligt, det som är livet. Under så många år gick jag omkring och tänkte och tänkte och tänke på en massa saker, oroade mig för sånt som inte ens fanns osv. Det ledde mig bara in i olycka. Men att ta hand om djur och växter får mig att må bra. Att inte tänka får mig också att må bra. Det är därför jag älskar Eckhart Tolle!


Svaret på den förra bildgåtan med två okända katter: Den svarta katten är Yakovs mamma Yolia och kattungen är Yakov som kattunge. Gissa om kattungarna som föds om några dagar kommer att bli söta? (Förklaring till er som inte hängt med tidigare: Yakov är pappa till Evoras kattungar som snart ska födas.)

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards