Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 1 juni 2008

Av Emelie - 1 juni 2008 19:20

Så här ser akvariet ut i sin helhet idag. Jag har flyttat lite växter och några har vuxit och klippts ner osv. Idag har det faktiskt hunnit bildas en del alger under tiden som otosarna har smaskat på algtabletten. Får dela tabletterna i fortsättningen. Idag upptäckte jag att ett av hanynglen har fått pyttelitet ljusblått på ryggen! Undra vilken av de två vuxna hanarna han kommer att likna mest?

Av Emelie - 1 juni 2008 18:50

På bilderna ser ni först Evora (som har ett okänt antal sötisar i magen), sedan Evora igen, sedan Lisen och sist Otto och gänget.

Av Emelie - 1 juni 2008 16:44

I morse när vi skulle klippa Nines klor (för att slippa rivmärken), så råkade H. klippa för mycket så att det började blöda. Stackars, stackars Nine! Jag blev jätteledsen och fick dåligt samvete. Tycker lite synd om henne som sitter ensam i sin bur för det mesta, fast jag vet att hon har det bra jämfört med många andra kaniner. Till råga på allt så kan vi inte hitta hennes sele som är så bra med rullkoppel till. Och så är det jättevarmt idag igen, så hon lider nog med sin långa päls. Jag har läst att man kan lägga in frysta mjölkförpackningar (med vatten) i buren. Får nog förbereda det inför högsommaren, för det verkar bli varmt i år! I det vilda gräver kaninerna ner sig i hålor när det är varmt för att hålla sig svala. Kaniner klarar kyla bättre än värme.

Av Emelie - 1 juni 2008 11:21

Idag var ärtan helt borta, så otosarna hade fattat vad de skulle göra! Nu har de fått en algtablett som de ivrigt gnager på. De håller mest till i ett hörn av akvariet och det är där man måste lägga deras mat, för att de ska fatta. Alla 5 har överlevt! Men igår kväll var det 27 grader varmt i akvariet på grund av värmen ute. Ibland byter jag ut lite vatten mot kallare vatten.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards